۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

فعالان فرهنگی به کنشگری نوجوانان اعتماد کنند

فعالان فرهنگی به کنشگری نوجوانان اعتماد کنند

اصفهان- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از همه مجموعه‌های فرهنگی، معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه تقاضا دارم که نوجوانان را جدی بگیرید و به نقش آفرینی و کنشگری آنان اعتماد کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی صبح پنجشنبه در همایش «شکوه وصل» که با هدف تجلیل از هیئات و مراکز فرهنگی تبلیغی شاخص استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به پیامبر اسلام فرمود ما قرآن را بر تو نازل کردیم که آیات آن را برای مردم تبیین کنی، اظهار داشت: در روزگاری به سر می بریم که دشمن مهمترین روش خود را در مبارزه با حقیقت الهی جنگ ترکیبی قرار داده است.

وی با بیان اینکه جنگ‌های شناختی جزو جنگ‌های ترکیبی دشمن است، افزود: این نوع جنگ‌ها از سال ۱۹۷۰ میلادی برنامه ریزی شد اما در طول ۶۰ سال تنوع پیدا کردند و امروز مهمترین نقطه و هدف این جنگ‌ها، ایران اسلامی است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: علت این جنگ‌ها نیز واضح است زیرا ایران اسلامی پای حرف حق ایستاده و نسخه و خوانشی از اسلام، توسط رهبر معظم و افسران انقلاب ارائه می‌شود که این نسخه با طاغوت، ظلم، فساد، نابودی انسانیت و تحقیر بشر ناسازگار است.

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه استعمارگران که شیوه آنان تحقیر انسان است تمام تلاش خود را برای مبارزه با این خوانش اسلام به کار گرفته‌اند و البته با اسلام‌های بی آزار کاری ندارند، افزود: باید توجه داشت که اسلام‌های بی‌آزار در جهان امروز کم نیستند، آنان که می‌توانند با اسرائیل سازگاری داشته باشند و آزادی را به عنوان شعار و نسخه عملی پیگیری نمی‌کنند و به سلوک انسان توجهی ندارند.

وی با طرح این پرسش که در مقابل جنگ‌ترکیبی دشمن چه باید کرد؟ ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب طی یک سال گذشته بارها در این باره مطالبه واحدی داشتند که مطالبه قرآن یعنی جهاد تبیین است که هدف و خروجی آن مشخص است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نتیجه جهاد تبیین آشکار شدن حق و حقیقت بودن آن است، افزود: با جهاد تبیین جبهه حق وسعت و ولی جامعه نصرت می‌یابد.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه امروز هزاران سرباز حضرت آقا با طراحی و نوآوری معنای متفاوت از فعالیت‌های فرهنگی خلق می‌کنند، خاطرنشان کرد: در ایام سوگواری سید الشهدا (ع) این نوآوری تبدیل به پدیده فاخر موکب داری می‌شود که فعالیتی نوپدید و ترکیبی از محصولات جدید فرهنگی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه موکب تراز اول اسلامی موکبی است که خوراک روح و جان به انسان ارائه می‌کند و مجموعه‌هایی هستند که فرق بین کار فرهنگی برای کودک و نوجوان را خوب می‌شناسند، تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی ما امروز هم نسل z را می‌شناسند و هم تفاوت آن را با نسل تربیت شده به دست جامعه دوران امام (ره) را می‌داند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بین نوجوان و جوان ایرانی با نسل z جهانی تفاوت وجود دارد، افزود: ممکن است در برخی بخش‌ها دچار آسیب شده باشیم اما رویش‌هایی در این نسل نوجوان و جوان ما وجود دارد که بی نظیر است و راز صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سه روز پیش همین امر بود.

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه سخنرانی‌های رهبر انقلاب ماورایی است و زمانی که سخن می‌گویند حقایقی را برملا می‌کنند، خاطرنشان کرد: ایشان هشت سال پیش فرمودند که جهان آینده جهان دیگری خواهد بود؛ امروز جهان قبل از ۱۵ مهر و جهان بعد از ۱۵ مهر را نسل زد فلسطینی رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه نسل زد فلسطینی متفاوت با نسل زد اروپایی و ایرانی است، اظهار داشت: نسل زد فلسطینی همانی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند آنان فلسطینی‌ها را نشناختند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نسل زد فلسطینی به فناوری‌هایی دست یافتند که اسرائیلی‌ها باورشان نمی‌شود، ادامه داد: امروز با انسان رسانه‌های فلسطینی مواجه هستیم که شبکه‌های خبری پرخرج جهان سر تعظیم در مقابل جوانان فلسطینی برآوردند که با تلفن همراه از غزه روایت گری می‌کنند و این‌ها اتفاقاتی است که در جهان امروز و فردا رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام حریزاوی اظهار داشت: از همه مجموعه‌های فرهنگی، معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه تقاضا دارم که نوجوانان را جدی بگیرید و به نقش آفرینی و کنشگری آنان اعتنا و اعتماد کنید. خود را به عنوان مشاور و آنان را به عنوان مدیر مجموعه قرار دهید، هیچ اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: از فعالان فرهنگی تقاضا داریم به مدیریت نوجوان‌ها بپردازید و مسئولیت جدی متوجه باشند؛ دقیقاً مانند اتفاقی که در فلسطین افتاده و در حالی که همه منتظر بودند حزب الله لبنان یا سپاه قدس وارد جنگ شوند، نشدند زیرا جوانان فلسطینی بدرستی کار خود را مدیریت کردند.

به گزارش مهر، همایش شکوه وصل با هدف تجلیل از هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی تبلیغی شاخص و جوان با رویکرد فعالیت‌های نو و خلاقانه و برگزیدگان مهرواره هوای نو باحضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین ۲۰۰ نفر از برگزیدگان هیأت‌های مذهبی و مرکز فرهنگی شاخص استان برگزار شد.

کد خبر 5909121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha