۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان:

باد شدیدی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید

باد شدیدی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید

زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در شهرستان زابل خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۲۱ مهر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک، بیشینه سرعت باد به ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲۰۰ متر کاهش داد، و غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه روز گذشته به ۴۰۰ و در ایستگاه هواشناسی خاش به ۵۰۰ متر و در نصرت آباد به هزار و ۵۰۰ متر کاهش داده است.

ملاشاهی بیان کرد: براساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا اواخر وقت جمعه در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک و طی این مدت در مرز شرقی و نوار غربی استان وزش باد نسبتاً شدید برخی ساعات گردوخاک و نواحی مرکزی و جنوبی افزایش غبار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از نظر دمایی، در نیمه شمالی استان جمعه کاهش محسوس و موقتی دما پیش بینی می‌شود.

این مسئول، توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. وی افزود: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و مردم و خصوصاً کوهنوردان از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

کد خبر 5910394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha