۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۴:۰۸

تظاهرات گسترده در ایرلند و ایتالیا در محکومیت قتل‌ عام مردم غزه

تظاهرات گسترده در ایرلند و ایتالیا در محکومیت قتل‌ عام مردم غزه

هزاران نفر در ایرلند و ایتالیا در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به خیابان آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، امروز جمعه دوبلین، پایتخت ایرلند و شهرهای رم و شهر ونیز ایتالیا شاهد تظاهرات و تجمع مردمی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت کشتارهای دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه و شهرهای کرانه باختری اشغالی بود.

بر پایه این گزارش، تظاهرکنندگان در شهر دوبلین و شهرهای ایتالیا از سران سیاسی خود و اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری در توقف فوری قتل عام و پاکسازی نژادی صهیونیست‌ها ضد مردم بی‌پناه غزه و ارسال کمک‌های اولیه آب، غذا، دارو و تأمین جریان برق غزه شدند.

تظاهرکنندگان خواستار تحریم همه جانبه «اسرائیل» در محکومیت جنایات ضد انسانی علیه مردم فلسطین و به ویژه ضد مردم بی‌پناه غزه شدند.

راهپیمایان تاکید کردند که راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضد صهیونیستی خود را برای تحت فشار قرار دادن مقامات سیاسی در اروپا برای حمایت از مردم بی‌دفاع غزه در مقابل کشتارهای خونین نژادپرستانه صهیونیست‌ها ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، گزارش‌های خبری و ویدئویی دریافتی از اروپا حاکیست که تظاهرکنندگان در شهر رم ایتالیا در حمایت از فلسطین با پلیس درگیر شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در اینباره، همچنین تاکید کرد که در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در واکنش به عملیات نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز، دست کم هفت هزار و ۶۹۶ تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه دیگری نیز از شهادت ۱۶ فلسطینی در روز جمعه در چند استان کرانه باختری رود اردن از جمله بیت المقدس اشغالی به ضرب گلوله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که با محاسبه آنها، شمار شهدا در کرانه باختری از آغاز موج کنونی تشدید تنش در بامداد شنبه گذشته تاکنون نیز به ۵۱ تن رسیده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز به نوبه خود، تأیید کرد که کارکنان آن در روز جمعه در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی، به ۲۹۶ مصدوم از جمله ۹۷ زخمی به ضرب گلوله واقعی و ۱۹ تن دیگر نیز با گلوله لاستیکی رسیدگی کردند تا آمار زخمی‌های منطقه مذکور از شنبه گذشته تاکنون به ۹۵۳ نفر برسد.

گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

کد خبر ۵۹۱۰۸۵۹

کد خبر 5910862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha