۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۶

مسکو: خاورمیانه در آستانه جنگی تمام‌عیار است

مسکو: خاورمیانه در آستانه جنگی تمام‌عیار است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره درگرفتن قریب‌الوقوع جنگی تمام عیار در خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از نشست شورای امنیت درباره تشدید تنش‌ها و کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها تاکید کرد که خاورمیانه در آستانه جنگی تمام عیار قرار دارد.

نبنزیا پس از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: منطقه (خاورمیانه) در آستانه جنگی تمام‌عیار و یک فاجعه انسانی بی سابقه قرار دارد.

وی تاکید کرد: بگذارید شفاف بگویم؛ مسئولیت این جنگ قریب‌الوقوع در خاورمیانه تا حد زیادی بر عهده آمریکا است.

به گفته نبنزیا «این واشنگتن است که با گستاخی و خودخواهی و در تلاش برای انحصاری کردن فرآیند صلح و محدود ساختن آن به تحمیل صلح اقتصادی با اسرائیل به فلسطینیان و سایر کشورهای عربی آن هم بدون حل مسئله فلسطین، فعالیت «گروه چهارجانبه درباره خاورمیانه» را سد کرده است. ما همواره درباره این مسدودسازی هشدار دادیم و گفتیم که یک روز نتیجه معکوس خواهد داد و این اتفاق هم افتاد.»

نماینده دائم روسیه تصریح کرد: آمریکا سال‌هاست که مانع هر واکنش و بروز هر نوع نشانه‌ی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و مدعی است که دیپلماسی منطقه‌ای خاموشی که در پیش گرفته، موثرتر است. ما نباید از این موضوع غافل شویم که شعله‌ور شدن خشونت‌ها در پس‌زمینه نقض‌های سیستماتیک تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رخ می‌دهد؛ مساله‌ای که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد، همواره آن را محکوم کرده‌اند.

نبنزیا اضافه کرد: روسیه صراحتاً «شقاوت بی‌انتها، کشتار و حجم تکان‌دهنده خشونت‌ها را محکوم کرده است. هرگونه کشتار و خشونت علیه غیرنظامیان صلح‌جو غیرقابل قبول است.»

کد خبر 5910981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha