۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵

احتمال گفت‌وگوی مقام روس با سران حماس درباره گروگان‌های صهیونیستی

احتمال گفت‌وگوی مقام روس با سران حماس درباره گروگان‌های صهیونیستی

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که ممکن است در سفرش به قطر، درباره آزادی گروگان‌های صهیونیستی با نمایندگان حماس تماس برقرار و دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه که قرار است هفته آینده به قطر سفر کند، گفته است که احتمالاً در این سفر با نمایندگان حماس درباره مسائلی همچون آزادی گروگان‌های رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

بوگدانوف به اسپوتنیک گفت: ملاقات با نمایندگان حماس را رد نمی‌کنم. معمولاً هر وقت که به قطر می‌روم، با رهبران حماس ملاقات می‌کنیم. اگر تمایل داشته باشند، همیشه تماس‌ها را حفظ می‌کنیم. این ملاقات به ویژه در شرایط فعلی برای حل مسائل عملی، شامل آزادی گروگان‌ها مفید است.

اوایل امروز (شنبه) وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش حماس بیش از ۱۲۰ نظامی صهیونیستی را در نوار غزه گروگان گرفته است.

نیروهای مقاومت فلسطین (جنبش حماس) هفتم اکتبر -۱۵ مهر- با حملات موشکی گسترده و غافلگیرکننده، سرزمین‌های اشغالی در نوار غزه را هدف قرار دادند. به‌دنبال این حملات دقیق، تل‌آویو ضمن اعلام وضعیت جنگی، حملات تلافی‌جویانه و وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان فلسطینی تدارک دید.

رژیم صهیونیستی دو روز بعد یعنی نهم اکتبر، دستور داد تا گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه که بیش از ۲ میلیون نفر در آن سکونت دارند، به طور کامل مسدود شود و در اقدامی وحشیانه و بیرحمانه، ضمن قطع آب و برق، از ورود مواد غذایی و سوخت به این منطقه جلوگیری کرده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

کد خبر 5911212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha