۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

یک مسئول قضایی مطرح کرد؛

پرونده های واقعی در قالب نمایش بازسازی صحنه دادگاه تولید می شود

پرونده های واقعی در قالب نمایش بازسازی صحنه دادگاه تولید می شود

اراک- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: بر اساس انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه، پرونده های واقعی در قالب نمایش بازسازی صحنه دادگاه تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبدلیان پور صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی و رئیس صدا و سیمای استان مرکزی اظهار داشت: تفاهمنامه همکاری سه جانبه میان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی و صدا و سیمای استانی با موضوع ساخت محتوای آگاهی بخشی نمایش داستانی بازسازی صحنه دادگاه با رویکرد برداشت واقعی از پرونده‌های مختومه محاکم دادگستری، منعقد شد.

وی تاکید کرد: در نظر داریم با همکاری صدا و سیمای استان مرکزی، محتوای آگاهی بخشی اثرگذاری را تولید کنیم که این اقدام در استان مرکزی دارای ۲ حسن سهولت دسترسی به منابع قضائی و پرونده‌ها و به طور کلی روال اداری انجام طرح همچنین پایین‌تر بودن هزینه ساخت محتوا در استان است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در این راستا اعمال ظرافت‌های خاص رسانه‌ای و تولید اثری فاخر و اثر گذار هدفگذاری شده است.

قانون باید کارکرد خود را در جامعه حفظ کند

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: قانون باید کارکرد خود را در جامعه حفظ کند و یکی از وظایف رسانه، آموزش عملکرد و کارکرد قانون در میان مردم است.

حسن نجمی افزود: هیچ فرمی به اندازه قالب نمایش و داستان بر روی مخاطب اثر ندارد که در نظر داریم در این طرح آگاهی بخشی به جامعه را دنبال کنیم.

تأثیر افزایش دانش حقوقی جامعه در کاهش پرونده ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ضمن قدردانی از دغدغه رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که افزایش دانش حقوقی جامعه، تأثیر به سزایی در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی دارد.

محسن خیرمند افزود: در راستای تولید این اثر، زیرساخت‌های مناسب در استان مرکزی فراهم است که جهت بخشی به آنها امری ضروری است.

وی تاکید کرد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین این معاونت، مرکز وکلا قوه قضائیه و صدا و سیمای استان مرکزی مقرر شد مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی با برداشت از پرونده‌های واقعی در قالب نمایش داستانی بازسازی صحنه دادگاه تولید شود.

کد خبر 5911996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha