۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم:

مرجعیت را به رسانه و روابط عمومی ها بازگردانیم

مرجعیت را به رسانه و روابط عمومی ها بازگردانیم

اراک- معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: چنانچه اعتبار و مرجعیت را به رسانه و روابط عمومی ها بازگردانیم بسیاری از امور تسهیل می شود.  

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آزاد ظهر یکشنبه در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز فناوری و پژوهشی منطقه ۴ کشور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: انتظار است روابط عمومی دانشگاه‌ها به جای ارائه عملکرد مسئولان، میان دانشجویان سوژه یابی مناسب و جذاب را هدفگذاری کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید از اقدامات کلیشه‌های فاصله بگیرند، افزود: پرداختن به کشفیات و اختراعات در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های صنعتی و دانش بنیان همچنین هیأت علمی و دانشجویان خارجی نیز می‌تواند به عنوان سوژه جذابی مطرح باشد.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم یکی از پویاترین حوزه‌های سازمانها را روابط عمومی دانست و گفت: انعکاس بحران و چالش و رویدادهای دانشگاه با رعایت ملاحظات، هنر روابط عمومی هااست تا اعتبار دانشگاه خدشه دار نشود هر چند در این راستا می‌توان از تجربیات دیگر روابط عمومی‌ها بیشترین بهره گیری را داشت.

آزاد تاکید کرد: در سازمانها تجربه نگاری و مستندسازی مشهود نیست و در این راستا انتقال تجارب همچنین چگونگی پرداختن به مسائل به عنوان یک طرح مشخص می‌توان مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی گفت: می‌طلبد در انعکاس تمام اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه‌ها به ویژه اقدامات کلان از ظرفیت رسانه‌ها بهره گیری کرد.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم بر بازگرداندن مرجعیت به روابط عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: مهمترین ابزار رسانه مرجعیت و اعتبار آن است تا بتواند جایگاه خود را برجسته کند و باید اذعان داشت که بسیاری کشورهای دنیا با رسانه شناخته می‌شوند که نیاز است این مهم در کشور ما مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

آزاد با بیان اینکه در جشنواره روابط عمومی‌ها مبحث امید آفرینی در جامعه به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: اختصاص یک درصد از بودجه دانشگاه به روابط عمومی‌ها هدفگذاری شده که این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: برون سپاری و بهره گیری از ظرفیت رسانه و دانشجویان در تسهیلگری امور دانشگاه تأثیر چشمگیری دارد.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم گفت: با انتقال تجارب می‌توان به وحدت رویه دست یافت و با انعکاس اقدامات دانشگاه‌ها به طور حتم می‌توان انگیزه و امید را در روابط عمومی‌ها افزایش داد.

کد خبر 5918758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha