۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹

در مصاحبه با شبکه «اِن‌بی‌سی»؛

بلینکن: از احتمال شیوع بیماری‌ها در نوار غزه نگرانیم!

بلینکن: از احتمال شیوع بیماری‌ها در نوار غزه نگرانیم!

وزیر خارجه آمریکا که تسلیحات مورد نیاز اشغالگران قدس برای کشتار مردم غیرنظامی در سراسر اراضی فلسطین را در اختیار تل آویو قرار داده است،ادعا کرد: از احتمال شیوع بیماری‌ها در نوار غزه نگرانیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِن بی سی» در سخنانی گفت: امیدواریم اسرای بیشتری در نوار غزه آزاد شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این باره ادامه داد: توصیه های خود به اسرائیل در مورد بهترین راه ها برای آزادی اسرا را ارائه می کنیم.

«آنتونی بلینکن» با تکرار مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران ادعا کرد: احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه (غرب آسیا) به دلیل اقدامات عوامل ایران وجود دارد.

وی که تسلیحات مورد نیاز اشغالگران قدس برای کشتار مردم غیرنظامی در سراسر اراضی فلسطین را در اختیار تل آویو قرار داده است، با طرح ادعایی عوام فریبانه مدعی شد: ما از احتمال شیوع بیماری ها در نوار غزه به دلیل استفاده از آب های آلوده نگران هستیم. از دولت قطر به دلیل ایفای نقش بسیار مهم در آزادی دو اسیر آمریکایی تشکر می کنم.

این در حالیست که دولت قطر پیشتر با تأیید آزادی 2 اسیر آمریکایی در غزه، بر ادامه تماس‌ها با همه طرف‌ها تاکید کرد.

در همین ارتباط نیز، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در گفتگو با رویترز اعلام کرده بود: آزادی دو آمریکایی در غزه پس از تماس‌های پیوسته و گسترده با تمامی طرف‌ها انجام شد. تماس‌ها و گفتگوهای قطر با اسرائیل و حماس برای آزادی دیگر اسرا در غزه ادامه دارد. قطر امیدوار است مذاکرات به آزادی تمامی اسرای غیرنظامی با تابعیت‌های مختلف منجر شود.

همزمان دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم آزادی دو نفر از اسرا را از سوی حماس تأیید کرد.

کد خبر 5918830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha