۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

شرکت شهرک های صنعتی همدان مانع تشکیل کنسرسیوم صادراتی مبل و منبت

شرکت شهرک های صنعتی همدان مانع تشکیل کنسرسیوم صادراتی مبل و منبت

همدان- نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل و منبت استان همدان گفت: طرح تشکیل کنسرسیوم صادراتی ملایر ارائه شده و هیات موسس انتخاب شدند اما هنوز شرکت شهرک‌ها قدمی برنداشته است.

مهدی محمودی در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان در بخش شرکت شهرک‌ها گفت: در این زمینه مسئولان شهری خوب عمل کردند و زحمت کشیدند اما در شرکت شهرک‌های استان ضعیف عمل می‌کند و بحث تملک زمین‌ها را به کندی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه یک موردی را در حوزه مبل و منبت ملایر ترسیم کردیم که باید از طریق شرکت شهرک‌ها پیش می‌رفت، اظهار کرد: این طرح با عنوان تشکیل کنسرسیوم صادراتی ملایر است که هیات مؤسس را انتخاب کردیم اما هنوز شرکت شهرک‌ها قدمی برنداشته است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل و منبت استان همدان خاطرنشان کرد: در واقع، کنسرسیوم صادراتی ملایر با هدف کاهش ریسک‌پذیری، بهره‌وری بیشتر و تصاحب بازارهای خارجی می‌تواند این صنعت را در توسعه صادرات کمک کند و زمینه‌ای را فراهم کند تا مسیر صادرات مبل و منبت هموارتر و مدیریت یکپارچه‌ای در حوزه توانمندی بازاریابی ایجاد شود.

محمودی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی بی شک بر روی این صنعت نیز تأثیر گذار بوده است، افزود: امسال بعد از وقفه کرونا چهارمین جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار شد که دلایلی از جمله نبود زمان مناسب جشنواره و رکود و مشکلات اقتصادی مردم بازخورد خوبی نداشت.

وی با بیان اینکه امروز رقبای زیادی در بازار داریم که این رقبا بیکار ننشسته و شعب زیادی را در کشور دارند که این خود در رکود بازار مبل شهرستان تأثیرگذار است، فراهم نبودن زیرساخت‌ها، استاندارد نبودن برخی کارها در بازار، و… و. را نیز از دیگر مشکلات حوزه مبل و منبت در عدم موفق نبودن چهارمین جشنواره مبل و منبت ملایر برشمرد.

عضو هیأت مدیره بازار مبل در ادامه صحبت‌های خود، وجود یک تعاونی را از جمله نیازهای اصلی حوزه مبل و منبت ملایر دانست و گفت: اگر این تعاونی ایجاد شود مواد اولیه به قیمت مناسب در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد و هم باعث بالا رفتن کیفیت کار و استانداردهای لازم و هم کم شدن دست واسطه‌ها می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: حوزه زیر ساخت‌ها نیز وجود یک هتل برای اسکان مسافران نیازی جدی است و جذب سرمایه گذار برای ایجاد هتل یک ضرورت است؛ چراکه اگر این شرایط را داشته باشیم به موازات با موفقیت‌های بیشتری همراه خواهیم بود.

کد خبر 5920188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha