۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر جشنواره کشوری بقاع متبرکه را کسب کرد

حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر جشنواره کشوری بقاع متبرکه را کسب کرد

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر جشنواره کشوری امامزادگان و بقاع متبرکه را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر جشنواره کشوری امامزادگان و بقاع متبرکه را کسب کرد، گفت: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که حسینیه اعظم جزو بقاع شاخص کشوری است.

وی افزود: در مجموع ۵۰ اثر و فعالیت از ۱۳ بقعه و امامزاده شاخص استان به این جشنواره ارسال شد نهایتاً ۵ اثر به مرحله کشوری راه یافت و یک بقعه برگزیده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: فعالیت‌های متنوع در عرصه امامزادگان و بقاع متبرکه در چارچوب سیاست‌ها و راهبردها و اهداف برنامه ریزی شده است که در کنار این اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه برای ایجاد انسجام و وحدت رویه و تقویت فعالیت‌ها و همفکری و هم افزایی مابین مدیران، هیئت امنا و خادمین این اماکن مقدس جشنواره سلاله را تدارک دیده و به مرحله اجرا گذاشته است.

کرمی افزود: امروز هشتم آبان‌ماه حسینیه اعظم زنجان رتبه برتر کشور را در اولین جشنواره سلاله ویژه فعالیت‌ها و دست آورد های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی بقاع متبرکه سطح کشور کسب کرد و موفق به دریافت لوح تقدیر شد.

در لوح تقدیر اعطایی که به امضای حجت‌الاسلام خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رسیده خطاب به هیئت امنا، مدیریت و خدمتگزاران حسینیه اعظم زنجان آمده است: «ایستگاه پایانی اولین جشنواره سلاله نویدگر آغاز راهی پرشکوه در تحول، نوآوری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و دستاوردهای بقاع متبرکه و امامزادگان در عرصه‌های مختلف است.

در این لوح تقدیر عنوان شده است: خالصانه ترین سپاس‌ها تقدیمتان باد که با غیرت دینی و حمیت ملی خدمتگزار آستان عترت هستید بی شک همت و درایت شما می‌تواند آن مکان مقدس را به قطب نافذ و ثمربخشی در کشور و منطقه تبدیل نماید و منبعی برای کسب فیوضات معنوی و عرفانی گرداند و راهنمای جوانان و فرزندان این مرز و بوم باشد».

حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۸۰۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که ۱۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در سه سطح بندی مختلف در آن شرکت کردند و بیش از ۵۰۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که آثار ارائه شده طی یک مرحله در شهرستان‌ها و یک مرحله هم در سطح استانی ارزیابی و داوری شدند و نهایتاً آثار ارسالی ۱۵۲ بقعه و امامزاده به مرحله کشوری راه یافتند.

کد خبر 5925916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha