۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان عنوان کرد؛

شناسایی نخبگان دانش‌آموز با اجرای طرح شهید «بهنام محمدی»

شناسایی نخبگان دانش‌آموز با اجرای طرح شهید «بهنام محمدی»

زنجان- جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اجرای طرح شهید «بهنام محمدی» در راستای شناسایی استعدادها و نخبگان دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالفضل طهماسبی ظهر چهارشنبه در دیدار دانش‌آموزان زنجانی با نماینده ولی‌فقیه در استان، از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس زنجان خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم این طرح، شناسایی استعدادها و نخبگان مدارس استان زنجان است.

وی از این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم حوزه بسیج یاد کرد و افزود: طرح مذکور مربوط به امسال نبوده، بلکه از چند سال پیش و با محوریت خانه، مدرسه و مسجد در استان آغاز شده است که در همین راستا امسال شاهد اجرای آن در ۵۷ باب مدرسه هستیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از خروجی‌های مهم طرح شهید بهنام محمدی، تقویت هویت انقلابی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: در این طرح علاوه بر شناسایی استعدادها و نخبگان دانش‌آموزی، به دنبال تحقق گفتمان انقلاب میان دانش‌آموزان نیز هستیم.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مدارس متوسطه دوم زنجان دارای پایگاه بسیج دانش‌آموزی است، تصریح کرد: این آمار در سایر مقاطع تحصیلی متفاوت بوده، به طوری که در مدارس متوسطه اول ۸۰ درصد و در مدارس ابتدایی نیز ۵۰ درصد دارای پایگاه بسیج دانش‌آموزی است.

طهماسبی با اشاره به اینکه پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی با رویکرد تربیتی و جهت‌گیری انقلابی در مدارس ایجاد شده است، ادامه داد: بدون شک اگر بتوانیم به همه برنامه‌ها و رویکردهایی که با ایجاد پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی جامه عمل بپوشانیم، قادر خواهیم بود نسبت به تقویت کادر در طراز انقلاب اسلامی گام برداریم که این خود زمینه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم خواهد کرد.

وی از طرح امیدان شهید مهرداد عزیزاللهی، طرح پویندگان شهید بهنام محمدی و طرح پیشگامان شهید محمد حسین فهمیده به عنوان طرح‌های تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی در استان یاد کرد و با بیان اینکه این طرح‌ها از امسال در مدارس هدف به اجرا گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار مدرسه، دو رکن دیگر شامل مسجد و خانواده نیز ایفای نقش خواهند کرد.

این مسئول در ادامه با گرامی‌داشت روز ۱۳ آبان که به واسطه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به روز استکبارستیزی مزین شد، این اقدام را به انقلاب دوم از قول امام راحل تعبیر کرد و یادآور شد: در هفته بسیج دانش‌آموزی که قرار است در سه سطح مدرسه، استانی و کشوری برگزار شود، تلاش بر این است تا برنامه‌ها با رویکرد امیدآفرینی، نشاط‌آفرینی و هویت ملی برگزار شود.

کد خبر 5927790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha