۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۸

کارگردان و نویسنده فیلم استوک:

زنان در تاریخ کشور ما همواره نقش غیر قابل انکاری داشته‌اند

زنان در تاریخ کشور ما همواره نقش غیر قابل انکاری داشته‌اند

مشهد- کارگردان و نویسنده فیلم استوک گفت: زنان در تاریخ کشور ما همواره نقش پر رنگ و غیر قابل انکاری داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی صباغی بعدازظهر پنجشنبه در نشست رسانه‌ای فیلم کوتاه «استوک» به کارگردانی محمدعلی صباغی و تهیه کنندگی محمد زعفرانی که با حضور استاد علیرضا خمسه در پردیس سینمایی اطلس، برگزار شد، در پاسخ به این سوال که چگونه سراغ سوژه زنان سرپرست خانوار رفته است اظهار کرد: زنان در تاریخ کشور ما همواره نقش پر رنگ و غیر قابل انکاری داشته‌اند، زنان کشور ما در سخت‌ترین شرایط جنگ و بحران‌های اقتصادی پا به پای مردان قدم برداشته‌اند، بنابراین می‌توانم بگویم این موضوع از سالیان دور دغدغه من بوده است.

کارگردان و نویسنده فیلم استوک در خصوص شکل گیری اولیه سوژه فیلم عنوان کرد: داستان اولیه در خصوص زنی بود که در قبرستان ماشین‌ها زندگی می‌کرد و این موضوع دغدغه اولیه را برای نگارش این فیلمنامه در من شکل داد.

وی افزود: من با توجه به شناخت قبلی از بازیگر نقش اصلی فیلم، این نقش را برای ایشان نوشتم و از کار این بازیگر و بقیه بازیگران و سایر عوامل بسیار تشکر می‌کنم.

وی افزود: این فیلم قرار است در جشنواره‌های خارجی و داخلی نیز حضور فعالی داشته باشد.

اجرای نقش به شیوه باور پذیری

مژگان کریمی، بازیگر نقش اول فیلم کوتاه استوک در ادامه عنوان کرد: کاملاً بدیهی است که زنان و دختران سرزمین من همواره در همه عرصه‌ها حضور فعالی داشته و با توجه به زمختی لوکیشن برای دختری جوان که مشکلات فراوانی را در زندگی متحمل می‌شود سعی کردم به کمک استادانی که همراهم بودند نقش را به شیوه باور پذیری ایفا کنم.

تولید فیلم در مشهد سخت است

رضا پژواک مدیر تولید در مورد فیلم استوک گفت: در مشهد دغدغه تولید است، وقتی در مشهد پیشنهاد تولید یک فیلم می‌دهند باید با شک تردید مدیر تولید فیلم را قبول کرد.

وی افزود: چون تولید فیلم در مشهد سخت است و اکثر مواقع با کسر بودجه مواجه هستیم و بازیگران و دست اندرکاران این فیلم دستمزد واقعی و اصلی خود را نگرفتند تا ما توانستیم این فیلم را تولید کنیم.

پژواک ادامه داد: با توجه به اینکه این فیلم در رابطه با زنان سرپرست خانواده است هیچ ارگانی از این فیلم حمایت نکرد.

کانون خانواده را زن و مرد تشکیل می‌دهد

مهدی کیایی، بازیگر فیلم استوک گفت: در فیلم استوک دختری را می‌بینیم که مسئولیت خانواده را برعهده گرفته و تا آخر پای این مسؤلیت ایستادگی می‌کند و هیچ چیز مانع حس مسؤلیت پذیری او نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کانون خانواده را زن و مرد تشکیل می‌دهد عنوان کرد: وقتی مبنای یک زندگی همکاری تشکیل بدهد آن خانواده موفق می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از استاد علیرضا خمسه و نیز عوامل فیلم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر 5928596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha