۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۳۷

رییس بنیاد مسکن خبر داد؛

معرفی ۷ هزار کردستانی به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی

معرفی ۷ هزار کردستانی به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی

سنندج- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: معرفی حدود هفت هزار کردستانی به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا صالحی عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به کردستان اظهار کرد: امروز آغاز عملیات اجرایی و آماده سازی ۶ هزار قطعه زمین را خواهیم داشت و چهار هزار قطعه باقی مانده نیز تا دهه فجر امسال به متقاضیانی که در سامانه نام نویسی کرده‌اند، تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت در استان کردستان، اقدامات بسیار خوبی در ۲ سال اخیر انجام شده و معرفی حدود هفت هزار نفر به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی انجام شده است.

وی از این رقم، پنج هزار واحد به اتمام رسیده و ۲ هزار واحد نیز باقی مانده تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل می‌شود.

صالحی عنوان کرد: امسال و سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی برای ساخت مسکن باید تأمین شود که سهم امسال ۵۰۰ هزار قطعه بوده و تاکنون از این رقم، ۲۷۰ هزار قطعه شناسایی و مراحل قانونی آن انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به وام روستایی پرداخت و بیان کرد وام مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال در سال جاری به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد آن از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم کمک بسیار خوبی برای رونق ساخت و ساز و مهاجرت معکوس در استان به شمار می‌رود.

افتتاح ۵۲۰۰ واحد مسکن در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بهره‌برداری می‌شود که ۲۰۰ واحد آن شهری و بقیه روستایی است.

سعید رسولی اظهار کرد: اعتبار پنج هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات بانکی بدون بهره و کمک‌های بلاعوض، ۹ هزار میلیارد ریال و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن هم هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور و هیأت دولت به کردستان گفت: در این سفر علاوه بر بهره‌برداری واحدهای نهضت ملی مسکن، ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی نهضت ملی مسکن و زمین برای ساخت هزار و ۱۰۰ واحد از همین نهضت به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

کد خبر 5928709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha