میقاتی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا:

تجاوزات اسرائیل علیه جنوب لبنان و غزه متوقف شود

تجاوزات اسرائیل علیه جنوب لبنان و غزه متوقف شود

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در اردن بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز صبح با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در امان پایتخت اردن دیدار کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: باید اولویت تلاش‌های کنونی دستیابی به آتش بس در غزه و توقف حملات اسرائیل علیه این منطقه و همچنین توقف حملات تل آویو علیه جنوب لبنان باشد.

میقاتی تصریح کرد: ما خواهان اعمال فشار بر اسرائیل با هدف توقف تجاوزات روزانه علیه حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی لبنان هستیم.

بلینکن نیز در این دیدار گفت: ما تمام تلاش خود را برای توقف عملیات نظامی در غزه با اهداف انسانی به کار می‌گیریم و این روند باید با آغاز گفتگوها در خصوص پرونده اسرا همراه باشد.

وزارت خارجه اردن روز جمعه اعلام کرد وزرای خارجه قطر، عربستان، امارات متحده عربی، مصر و مسئولان تشکیلات خودگردان با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در امان پایتخت اردن برای بررسی جنگ غزه طی شنبه نشستی برگزار خواهند کرد.

الخلیج آنلاین نیز گزارش داد، طی هفته‌های گذشته در سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی قرار بود نشستی چهارجانبه در اردن برگزار شود که به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه توسط رژیم صهیونیستی این نشست برگزار نشد.

وزارت خارجه در آن زمان اعلام کرد: تصمیم گرفتیم این نشست چهارجانبه را لغو کنیم زیرا واشنگتن قادر به اتخاذ تصمیم توقف جنگ نیست. این تصمیم با مشورت تشکیلات خودگردان و قاهره و رایزنی با واشنگتن اتخاذ شده است.

کد خبر 5929757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha