۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_ مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت بارش‌های مؤثر شاهد رشد ۲۵ درصدی در تولید در دیم‌زارها باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در راستای تأمین امنیت غذایی و استفاده از آب سبز، طرح جهش تولید در دیم‌زارها برای دومین سال متوالی در استان در حال اجرا است، اظهار کرد: امسال سطح تحت پوشش استان در دیم‌زارها ۶۰ هزار هکتار در ۱۰ شهرستان و ۱۸۱ روستا است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: تعداد ۵۰ کارشناس جهت اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان بکار گرفته شده و تا امروز ۲۰ هزار هکتار قرارداد با کشاورزان استان منعقد شده که ۱۴ هکتار آن زیر کشت رفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نکات فنی در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها کشت مستقیم با استفاده از دستگاه کارنده است، عنوان کرد: ۴۰ درصد از سطح توسط این دستگاه کشت شده است، به کشاوزان توصیه می‌شود روش‌هاس سنتی کشت را فراموش کنند و به روش‌های نوین و کشت حفاظتی روی بیاورند.

سعیدی بیان کرد: تاکنون در مزارع تحت پوشش در طرح جهش تولید در دیم‌زارها یک‌هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم دیم و ۱۵۰ تن بذر جو دیم توزیع شده است، همچنین ۳ هزار تن کود اوره، ۲ هزار تن کود فسفاته و ۵۰۰ تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: در کشت دیم عامل بارش بسیار تعیین کننده است، پیش‌بینی می‌شود در صورت بارش‌های مؤثر شاهد رشد ۲۵ درصدی در تولید در دیم‌زارها باشیم.

کد خبر 5931244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha