۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶

مدیرکل تعاون مازندران:

مدت رسیدگی به دعاوی حل اختلاف کار در مازندران کاهش یافت

مدت رسیدگی به دعاوی حل اختلاف کار در مازندران کاهش یافت

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش مدت زمان رسیدگی به دعاوی حل اختلاف کار از ۵۴ به ۲۰ روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری بعد از ظهر چهارشنبه در شورای اداری حوزه روابط کار استان مازندران یکی از رسالت‌های اصلی حوزه روابط کار را آموزش قوانین و مقررات کار خواند و افزود: افزایش تدریجی آگاهی و اطلاعات قشر کارگر و کارفرما نسبت به حق وحقوق خود و به تناسب آن مراجعه مکرر ایشان به ادارات کار جهت ثبت شکایات و پیگیری، رفته رفته کاهش ازدحام در مراجعات و کاهش حجم پرونده‌ها را در پی داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بابیان اینکه سامانه روابط کار جامع بوده و دارای سطوح کاربردی مختلف در حیطه درون‌سازمانی و ارباب‌رجوع است افزود: سامانه جامع روابط کار بالغ‌بر ۳۰ نوع خدمت را جهت تسهیل روابط کاری مشمول قانون کار شناسایی نموده است.

این مسئول گفت: ثبت الکترونیکی دادخواست کار (شکایت الکترونیکی کارگر و کارفرما و دریافت الکترونیکی آرا صادره) خدمت اصلی این سامانه است که مورد استقبال جدی افراد قرارگرفته است.

باقری با بیان اینکه جهت صیانت از نیروی کار و پیشگیری از آسیب‌های شغلی افزایش بازدید از کارگاه‌های پرخطر در دستور کار قرارگرفته است افزود: در سال ۱۳۹۹ حدو دو هزار و۴۸۰ مورد بازدید از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته که این تعداد در سال گذشته به دو هزار و ۸۰۳ مورد بازدید رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در دولت سیزدهم با استقرار سامانه جامع روابط کار شاهد کاهش میانگین مدت‌زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار بودیم برای نمونه مدت‌زمان رسیدگی به شکایات در سال ۱۳۹۹ به میزان ۵۴ روز بوده است که این آمار در سال گذشته به ۲۰ روز رسیده است.

کد خبر 5933991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha