۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸

به مناسبت هفته کتاب انجام شد؛

پوستر هفته کتاب در اهواز رونمایی شد

پوستر هفته کتاب در اهواز رونمایی شد

اهواز- به مناسبت هفته «کتاب» پوستر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در شهرستان اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی بعد از ظهر امروز شنبه در آئین رونمایی از پوستر سی و یکمین دوره هفته «کتاب» جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها به دلیل ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه باید در برگزاری سی و یکمین دوره هفته کتاب ایران با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و از ظرفیت موجود به درستی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جامعه امروزی بیش از هر زمان دیگر به برنامه‌های شاخص محور در حوزه کتاب و کتابخوانی نیاز دارد و این اداره کل نیز برنامه‌های شاخص امسال را بر مبنای کودک محور بودن تعریف کرده است زیرا حوزه کودک به عنوان آینده سازان این مرز و بوم اهمیت دارد.

وی در خصوص برنامه‌های هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: در راستای حمایت از کودکان غزه، جشنواره «کتاب مدرسه ما» در سطح مدارس ابتدایی و با هدف آشنایی با چرخه تولید و نشر کتاب اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: همچنین برنامه «من هم کتاب خریدم» ویژه مدارس کم برخوردار اهواز با مشارکت سازمان اتوبوسرانی و آموزش و پرورش برگزار می‌شود که در این راستا دانش‌آموزان به کتابفروشی رفته و ضمن خرید کتاب به انتخاب خود، از تخفیف ۳۰ درصد کتابفروشی بهره‌مند می‌شوند.

منادی بیان کرد: اختتامیه جایزه کتاب سال خوزستان، رونمایی از پوستر جایزه کتاب سال ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه کتاب در سراسر استان از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، رونمایی کتاب، اولین جشنواره شعر اقوام به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح «یک کتاب، یک نهال» در مدارس، «کوچه به کوچه با کتاب» همراه با نمایش عروسکی و اهدای کتاب به کودکان در کوچه‌ها ها و معابر عمومی، «یک زنگ با نویسنده» در مدارس، تجلیل از خادمان حوزه نشر، مروجان کتابخوانی، برگزاری نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستای ساریه دشت آزادگان برنامه‌های شاخص دیگری است که در این هفته انجام می‌شود.

به گزارش مهر، سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می‌شود.

کد خبر 5936267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha