۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

با مشارکت کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه محقق اردبیلی؛

کارگاه آموزشی «شناخت و تربیت» در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی «شناخت و تربیت» در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کارگاه آموزشی «شناخت و تربیت» با هدف تحلیل و بررسی کتاب «شناخت و تربیت» با تألیف محمود تلخابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه با هدف تحلیل و بررسی کتاب «شناخت و تربیت» با تألیف محمود تلخابی برگزار شد.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه مرکزی و بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان تصریح کرد: کتابخانه‌ها صرفاً سالن مطالعه و یا منابع کتاب نبوده بلکه یک پایگاه ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی بوده و کتابدارها مهمترین عنصر این پایگاه هستند که باید ارتباط و تعامل خود را با اعضای کتابخانه‌ها ارتقا دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در کتابخانه‌های استان عضو هستند و مهارت تعامل و شناخت روحیات هر گروه سنی و شناخت نیازهای افراد جامعه برای ما و کتابداران برای ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی اهمیت بسیاری دارد.

رضاقلیزاده به نقش کتاب در ارتقای آگاهی اشاره کرد و افزود: کتاب به مثابه موجود زنده‌ای است که افکار و اطلاعات نویسنده را به خواننده منتقل می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خدمات مرجع مجازی کتابخانه‌های عمومی با داشتن مقالات مورد نیاز در اختیار دانشجویان و دانشگاهیان است و در این ارتباط نیز ما از کارهای گروهی و پژوهشی استقبال می‌کنیم.

در این کارگاه استاد دانشگاه و مدیر گروه روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز بر ارتباط سازمانی در پیشبرد اهداف تاکید کرد و ادامه داد: سر و کار داشتن با کتاب و کتابخوانی محرک بزرگی برای سیستم عصبی بوده و نیم ساعت مطالعه معادل هشت ساعت کار فیزیکی است.

اکبر عطادخت کتاب درمانی را از دسترس‌ترین اقدامات درمانی روان‌درمانگرها دانست و بیان کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مطالعه و ارتباط با کتاب و کتابخوانی بر پویایی سیستم عصبی نقش مؤثری داشته و می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های مزمن تأثیرگذار باشد.

کد خبر 5940301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha