۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۰

مجارستان: ما به ساز بروکسل نمی‌رقصیم/ از اوکراین حمایت نمی‌کنیم

مجارستان: ما به ساز بروکسل نمی‌رقصیم/ از اوکراین حمایت نمی‌کنیم

نخست‌وزیر مجارستان تأکید کرد که این کشور از اتحادیه اروپا پیروی نمی‌کند و از اوکراین حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد با آهنگ بروکسل برقصد و در جریان رایزنی‌های ملی از شهروندان خواست تسلیم فشار اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین نشوند.

اوربان با انتشار پیامی تصویری در فضای مجازی گفت: «بوروکرات‌ها در بروکسل یک بار دیگر می‌خواهند به ما بگویند چگونه زندگی کنیم: آنها می‌خواهند به اوکراین پول و سلاح بیشتری بدهند.»

وی همچنین تاکید کرد: ما نمی خواهیم به آهنگ بروکسل برقصیم و از همه شهروندان خواست تا نظرات خود را در مورد موضوعاتی که در پرسشنامه های ارسال شده از طریق پست در جریان رایزنی های ملی که در کشور آغاز شد، بیان کنند.

مقامات مجارستان قبلاً چندین بار مشاوره‌های ملی انجام داده اند، پرسشنامه‌هایی را از طریق پست برای شهروندان ارسال کرده‌اند و یک وب‌سایت ویژه برای این منظور ایجاد کرده اند که در آن به همه سؤالات می توان به صورت برخط پاسخ داد.

آخرین رایزنی‌های ملی در سال ۲۲ و درباره موضع شهروندان مجارستان در قبال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بود که بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در آن شرکت کردند که ۹۷ درصد آنها مخالف سیاست تحریمی اتحادیه اروپا بودند.

کد خبر 5945682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha