۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴

رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرخس:

کیفیت هوای سرخس برای تمام افراد خطرناک است

کیفیت هوای سرخس برای تمام افراد خطرناک است

مشهد- رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سرخس گفت: کیفیت هوای این شهرستان برای تمامی گروهها در شرایط خطرناک قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ملتجی اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای سرخس (میزان ذرات با قطر pm۱۰) ۴۲۵ میکروگرم برای امروز، ۳۰ آبان ماه است که نشان می‌دهد، کیفیت هوای این شهرستان برای تمامی گروه‌ها در شرایط خطرناک قرار دارد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سرخس افزود: سطح آلایندگی ذرات معلق گرد و خاک در هوای سرخس از روز شنبه به آرامی افزایش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته به سطح خطرناک برای تمامی گروه‌ها رسیده است.

وی بیان کرد: در هوای سالم میزان ذرات با قطر pm۱۰ بین ۵۵ تا ۱۵۵ میکروگرم در مترمکعب اعلام می‌شود.

تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر سه شنبه غیرحضوری برگزار شد

حسن نوری زاده، فرماندار سرخس نیز اظهار کرد: در پی تداوم توفان گردو خاک و افزایش آلایندگی و ذرات معلق در هوا، همه مدارس شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر سه شنبه غیرحضوری برگزار شده اند.

ریزگرد و طوفان در صالح آباد

همچنین مجتبی یوسفی، معاون فرماندار شهرستان مرزی صالح آباد نیز اظهار کرد: در حال حاضر پدیده گرد و خاک و وزش باد در شهرستان استقرار دارد اما تردد در جاده‌های شهرستان برقرار است.

معاون فرماندار شهرستان مرزی صالح آباد افزود: در پی تداوم وجود آلاینده‌های ریزگرد و توفان در صالح آباد، همه مدارس این شهرستان در نوبت عصر تعطیل اعلام شد، اما آموزش به صورت غیرحضوری در سامانه شاد انجام خواهد شد.

کد خبر 5946369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha