لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز چهل‌وهفتم؛

حملات موشکی و خمپاره‌ای قسام به صهیونیست‌ها+فیلم

حملات موشکی و خمپاره‌ای قسام به صهیونیست‌ها+فیلم

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: رزمندگان ما امروز موفق به انهدام ۱۱ جنگ افزار اشغالگران در محورهای درگیری در غزه شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی اعم از جنگنده‌ها و توپخانه این رژیم طی ساعات و بلکه دقایق گذشته مناطق مختلف نوار غزه را دیوانه وار هدف قرار دادند.

انهدام ۱۱ جنگ افزار دشمن صهیونیست به دست مقاومت

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: رزمندگان ما امروز موفق به انهدام ۱۱ جنگ افزار اشغالگران با موشک تاندوم و تله های انفجاری درمحورهای درگیری در غزه شدند.

هلاکت یک نظامی دیگر صهیونیست درنبرد با رزمندگان مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر اذعان و اعلام کرد که دو نظامی دیگر هم به شدت در جریان درگیری های شمال غزه زخمی شده اند.

سرایا القدس با تاندوم و آر چی جی به نظامیان صهیونیست حمله کرد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما با موشک تاندوم و آر پی جی ۴جنگ افزار دشمن صهیونیست را در محورهای بیت حانون، غرب بیت لاهیا و اطراف برج شیخ زاید در شمال غزه هدف قرار دادیم.

همچنین سرایا القدس بیان کرد که نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در منطقه نتساریم و اطراف کاخ العدل در جنوب غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

حملات خمپاره ای قسام به مواضع نظامیان صهیونیست

قسام هم در جریان نبرد با نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف آنها را با خمپاره گلوله باران کرد.

همچنین قسام حملات موشکی به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه انجام داد.

حماس: قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای توافق آتش‌بس هستند

طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: از تمامی واسطه‌ها به ویژه مصر و قطر صمیمانه تشکر می‌کنیم. پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شمال نوار غزه در جریان آتش‌بس موقت ۶ ساعت در روز متوقف خواهد شد. هنوز زمان اجرای توافق آتش‌بس موقت مشخص نشده است.

وی افزود: قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای توافق آتش‌بس هستند. هم اکنون لیست اسرای دو طرف در حال مبادله و بررسی است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل در اجرای توافق آتش‌بس در غزه مشارکت خواهند داشت. حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ کامیون از جمله ۸ کامیون حامل سوخت وارد نوار غزه خواهد شد. کمک‌های بشردوستانه شامل همه مناطق نوار غزه از شمال تا جنوب خواهد شد.

النونو بیان کرد: کمک‌هایی که قرار است وارد غزه شود، شامل مواد ضروری و اساسی و لباس خواهد بود.حجم کمک‌ها بستگی به ظرفیت گذرگاه‌ها خواهد داشت. ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از پایان توافق ۴ روزه هم ادامه خواهد داشت. تلاش ما این است که در آینده حجم کمک‌های ارسالی به غزه افزایش یابد.

وی افزود: توافق شامل تداوم ارسال کمک‌ها برای ملت فلسطین خواهد بود. به موجب این توافق، باید کمک‌های پزشکی برای همه بیمارستان‌های غزه ارسال شود. در این توافق هیچ استثنایی بین بیمارستان‌های غزه قائل نخواهیم شد. ما از توقف کامل جنگ و درگیری‌ها در ایام آتش‌بس موقت سخن می‌گوییم. بیرون آوردن اجساد از زیر آوار یکی از دلایل و انگیزه‌های اصلی این توافق بود.

آژیر خطر حمله موشکی به ایلات

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی از صدای آژیر خطر در ایلات به دنبال حمله با موشک کروز خبر داد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رخنه پهپاد به ایلات اشاره کرد.

حمله جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان ما مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در المالکیه با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

واکنش بن گویر به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان تل آویو و حماس

«ایتمار بن گویر» افراطی‌ترین وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان تل آویو و جنبش حماس، آن را یک اشتباه تاریخی و تسلیم شدن تل‌آویو در برابر یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، وی که خود و اعضای حزب متبوعش در کابینه به این توافق رأی منفی داده‌اند، این توافق را اتفاقی خطرناک و اشتباهی تاریخی خواند و تصریح کرد که از نظر وی طرحی که باعث آزادی زنان و کودکان در نوار غزه شود، طرح اخلاقی نیست و اقدامی غیر منطقی و غیر قابل تحقق به نظر می‌رسد.

این وزیر افراطی کابینه نتانیاهو کلیات این توافق را برای اسرائیل خطرناک توصیف و تاکید کرد که این رژیم بار دیگر اسیر تکرار اشتباهات گذشته شده و دیکته‌های یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه را پذیرفت.

وی بدون اشاره به تلفات و خسارات گسترده اقتصادی و انسانی رژیم ص از جنگ غزه و فشار بی‌سابقه بین‌المللی بر این رژیم مدعی شد که فشارها بر حماس سنگین است و در این شرایط نباید این فشارها متوقف شود، بلکه باید این روند ادامه پیدا کند.

بن‌گویر با اشاره به اینکه وزرای حزب وی به این توافق رأی منفی داده‌اند، گفت که رهبران اسرائیل باید تصمیمات سختی بگیرند و بین گزینه‌های بد یکی را انتخاب کنند.

حزب الله با موشک برکان نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت ما از ملت استوار فلسطین و حمایت از مقاومت شریف و شجاع آن، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز چهارشنبه مرکز رامیا را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

همچنین حزب الله در بیانیه دیگری اعلام کرد: رزمندگان مقاومت نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان زرعیت با موشک برکان هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان اعلام کرد که دو پایگاه میتات و رامیا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف قرار داده است. در این حملات تلفاتی قطعی به نیروهای اشغالگر اسرائیلی وارد شده است.

آغاز آتش بس از صبح فردا

موسی ابومرزق از رهبران حماس اعلام کرد: ۵۰ اسیری که آزاد خواهند شد بیشتر آنها از اتباع خارجی هستند.برخی اسیران در منازل بودند و هنگام بمباران کشته شده اند.به همه اسیران دربند زندانهای اشغالگران اطمینان می دهیم که آنها آزاد خواهند شد. به ازای هر اسیر، سه اسیر ما آزاد خواهند شد. آماده آتش بس فراگیر و مبادله اسیران هستیم.

وی اعلام کرد که آتش بس در غزه از فردا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغازخواهد شد.

۲۰۰ شهید در حملات هوایی رژیم صهیونیستی

مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند.

«اسماعیل الثوابته» در ادامه افزود که بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه از سه روز گذشته تا کنون تحت محاصره نظامیان اشغالگر قرار دارد.

وی تأکید کرد که بیش از ۸۰۰ هزار نفر در مناطق شمالی نوار غزه اوضاع بسیار سختی را سپری می‌کنند.

الثوابته با اشاره به توافق آتش‌بس چهار روزه در نوار غزه گفت که آتش بس به توقف کشتارها و کمک رسانی به نوار کمک خواهد کرد.

حماس: از ایران قدردانی می کنیم

«احمد عبدالهادی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در لبنان در اظهاراتی در ارتباط با سفر وزیرامورخارجه ایران به بیروت، تاکید کرد: وزیرخارجه ایران در نخستین سفر خود به لبنان، این پیام را به دشمن صهیونیستی و هم پیمانانش فرستاد که ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت آن قرار دارد.

وی افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ایستادگی در کنار مقاومت فلسطین و پیشتیبانی از آن در برابر اشغالگران قدردانی می‌کنیم.

عبدالهادی تاکید کرد: سفر امروز وزیرخارجه ایران به بیروت نیز در شرایط بسیار با اهمیتی پس از پیروزی‌های بزرگ مقاومت بر اشغالگران در نبرد زمینی، انجام شده است.

نماینده حماس تاکید کرد: پیروزی‌های مقاومت فلسطین و مقاومت ملت ما باعث شد که ما آتش بس را با شروط مقاومت در دشمن صهیونیستی تحمیل کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد جنگ کنونی با همین آتش بس به پایان برسد و مقاومت بار دیگر پیروزی خود را در برابر رژیم صهیونیستی محقق سازد.

مفاد آتش بس موقت غزه

حماس بیانیه‌ای پیرامون توافق آتش‌بس موقت در غزه منتشر و اعلام کرد: با توجه به مسئولیتمان در قبال ملت صابر و مجاهد فلسطین و در راستای تقویت پایداری ساکنان قهرمان غزه و افزایش اراده مقاومت پیروزمند در ۷ اکتبر و پس از روزهای طولانی مذاکره، به یاری خداوند، به توافق آتش‌بس موقت انسانی ۴ روزه دست یافتیم.

در بیانیه حماس آمده است: آتش بس شامل توقف تمامی اقدامات نظامی ارتش اشغالگر در تمامی مناطق نوار غزه و توقف تحرکات جنگ افزارهای دشمن در غزه است.

این آتش بس همچنین شامل ورود کمک‌های انسانی، پزشکی و سوخت به مناطق غزه بدون استثنا از شمال تا جنوب است.

در بیانیه حماس آمده است که بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

در روزهای آتش‌بس موقت، باید تردد آزادانه مردم در نوار غزه تضمین شود و به ویژه در خیابان صلاح الدین کسی مورد حمله قرار نگیرد و تردد از شمال نوار غزه به جنوب آن امکان پذیر باشد.

در این مدت همچنین نباید اشغالگران به احدی حمله کنند یا احدی را در کل غزه بازداشت کنند.

حماس بیان کرد: مفاد این توافق بر اساس چشم‌اندازی تدوین شده که هدف آن خدمت به ملت فلسطین و تقویت ایستادگی آنان در برابر حملات و جنایات دشمن است و نگاه مقاومت همواره به جان‌فشانی‌ها و رنج و دردهای ملت باشد.

در این بیانیه آمده است: ما در عین حال که از دست یابی به آتش بس خبر می‌دهیم تاکید می‌کنیم که دستان ما را روی ماشه است و گردان‌های پیروزمند ما در کمین خواهند بود و از ملتمان دفاع و اشغالگران و متجاوزان را درهم خواهند کوبید.

نگرانی دولت آمریکا از «پیامدهای ناخواسته» آتش‌بس موقت در غزه

علی‌رغم استقبال جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آتش‌بس ۴ روزه در غزه، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا نگران «پیامدهای ناخواسته» وقفه‌های بشردوستانه و توافق آتش‌بس موقت در غزه است.

وی دراین‌باره نوشت: «نگرانی‌هایی در دولت بایدن وجود دارد که از پیامدهای ناخواسته وقفه‌های بشردوستانه (آتش‌بس موقت) این باشد که احتمالاً دسترسی خبرنگاران به غزه بیشتر شود و آنها ویرانی‌ها (و شرایط غزه) را بیشتر بازتاب دهند و این باعث ضدیت افکار عمومی علیه اسرائیل می‌شود.»

ساعاتی پیش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.»

نگرانی دولت آمریکا از «پیامدهای ناخواسته» آتش‌بس موقت در غزه

انگلیس: توافق آتش‌بس در غزه گامی مهم و حیاتی است

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس از توافق بین دولت اسرائیل و حماس برای توقف چهار روزه درگیری‌ها استقبال کرد و آن را «گامی حیاتی» خواند و از طرفین خواست تا توافق را به طور کامل انجام دهند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.»

انگلیس: توافق آتش‌بس در غزه گامی مهم و حیاتی است

بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره توافق آتش‌بس موقت در غزه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای از رسیدن به توافق تبادل جزئی اسرا و آتش‌بس چهار روزه با رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که این توافق همچنین شامل وارد کردن صدها کامیون کمک‌های امدادی و سوخت و آزادی تردد مردم غزه است.

این بیانیه می‌افزاید که توافق مذکور توقف تجاوزها و بازداشت‌ها و عدم تعرض به دیگران در تمامی مناطق نوار غزه را نیز شامل می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: توافق مذکور با تلاش‌های گسترده و مذاکرات از طریق میانجی‌ها و بعد از تعلل دشمن صهیونیستی به دست آمده است. دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند اسرای خود را بدون قید و شرط بازگرداند، اما آنها در عرصه میدانی شکست خورده و نتوانستند اراده ملت و مقاومت را در هم بشکنند.

این بیانیه می‌افزاید: پایداری ملت ما در غزه و تعهد آن به اراضی خود در مقابله با ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و جانفشانی و قهرمانی عناصر مقاومت در عرصه میدانی، دشمن صهیونیستی را مجبور به تسلیم در این عرصه کرد.

جهاد اسلامی بندهای این توافق را با هدف تقویت پایداری ملت فلسطین و پیروزی برای موضوع اسرای فلسطینی به عنوان مقدمه‌ای برای آزادسازی تمامی اسرا و رفع محاصره کامل غزه دانست و تاکید کرد: موضع ثابت ما این است که اسرای دشمن صهیونیستی که در اختیار ما قرار دارد، جز با آزادسازی تمامی اسرای ما از زندان‌های اسرائیل آزاد نخواهند شد.

این بیانیه تصریح کرد: ما در مقابله با تجاوز دشمن در تمامی عرصه‌های میدانی و سیاسی برای به شکست کشاندن تمامی اهداف آنها به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به یک مقر لجستیک رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان صبح امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از حمله به یک تیم لجستیک رژیم صهیونیستی در هنگام اجرای عملیات صیانت از تجهیزات صهیونیستی در مقر بیاض بلیدا در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که حزب‌الله لبنان در همین رابطه منتشر کرده، عناصر مقاومت در واکنش به جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی و حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمانانه آنها، تعدادی از صهیونیست‌ها را هدف حملات خود قرار دادند.

حزب الله لبنان دیروز نیز با صدور ۵ بیانیه متوالی از عملیات متعدد خود ضد اشغالگران اسرائیلی در مرزهای لبنان خبر داد که در واکنش به جنایت اشغالگران در غزه و ترور روزنامه نگاران پایگاه خبری المیادین صورت گرفت.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به یک مقر لجستیک رژیم صهیونیستی

حملات زمینی و هوایی اشغالگران علیه سراسر غزه

با وجود اعلام دستیابی به آتش بس موقت در نوار غزه، حملات بی امان جنگنده‌های ارتش این رژیم علیه مناطق مختلف این باریکه ادامه دارد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده و پی در پی اطراف منطقه الفالوجا، جبالیا النزله و تل الزعتر را بمباران کردند.

در جریان حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در خیابان الجلا واقع در محله شیخ رضوان تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیدند.

المیادین دقایقی قبل از وقوع انفجارهای گسترده در شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه خبر داد. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات وحشیانه خود علیه مناطق اطراف مسجد المحطه واقع در خیابان یافا در شرق غزه ادامه می‌دهد.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در منطقه الصفطاوی و شیخ رضوان در شمال شهر غزه در جریان است. این درگیری‌ها در شرق اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه نیز ادامه دارد.

بمباران کاروان آوارگان فلسطینی توسط اشغالگران

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که بامداد امروز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت دیوانه وار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی آوارگان فلسطینی که از شمال نوار غزه به سمت جنوب این باریکه در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهد و کاروان آنها را بمباران می‌کند.

شهادت فلسطینی‌ها و بازداشت آنها در یورش اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده اند.

این عناصر اشغالگر نه تنها اقدام به تخریب زیرساخت‌های مناطق مذکور کرده بلکه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را هدف قرار داده و تعداد زیادی از آنها را بی دلیل بازداشت کردند.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

منابع آگاه اعلام کردند که صدای انفجار گسترده‌ای در خیابان اصلی اردوگاه طولکرم همزمان با محاصره این اردوگاه توسط اشغالگران صهیونیست به گوش رسیده است.

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تخریب و نابودی زیرساخت‌ها و خیابان‌های محله البلاونه در اردوگاه طولکرم کرده اند.

در جریان حمله اشغالگران به منطقه عزون در شرق قلقیلیه یک جوان ۳۰ ساله فلسطینی به نام امیر عبدالرحمن مجد به شهادت رسید.

همچنین یک پهپاد متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی بخشی از اردوگاه طولکرم را بمباران کرد. عناصر اشغالگر مانع رسیدن خودروی امدادرسان به محل حمله شدند. منابع آگاه اعلام کردند که در جریان این حمله پهپادی تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

عناصر رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط واقع در شمال شرق شهر اشغالی قدس نیز حمله کردند.

اشغالگران صهیونیست دست کم ۱۷ فلسطینی را در اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم بازداشت کردند.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

هر کس سلاح در اختیار دارد به ما بپیوندد

شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای وابسته به گردان‌های شهداالاقصی در اردوگاه طولکرم موفق شدند عناصر اشغالگر را که به این اردوگاه یورش برده بودند با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک هدف قرار دهند.

در جریان این عملیات نیروهای فلسطینی، تعدادی از عناصر اشغالگر به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

این نیروها اعلام کردند: هر کسی که سلاح در اختیار دارد برای آنکه به افتخار جهاد فی سبیل الله نائل شود به ما بپیوندد.

بر اساس این گزارش درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در جریان یورش آنها به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه رخ داده است.

وزارت خارجه قطر: زمان آغاز آتش‌بس طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود

وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد. بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد.

این بیانیه تاکید کرده است که تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که در طول مدت آتش بس اجازه ورود تعداد زیادی از کمک‌های امدادی از جمله سوخت برای تأمین نیازهای انسانی به نوار غزه داده خواهد شد.

این بیانیه ضمن اعلام اینکه زمان آغاز آتش‌بس طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود، از ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و جلوگیری از خونریزی و حفظ جان انسان‌های بی‌گناه خبر داد.

دولت آمریکا ساعتی پیش رسیدن به این توافق را تأیید کرد و کابینه رژیم صهیونیستی نیز به استثنای سه تن از وزرای افراطی خود به آن رأی مثبت داد. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای این آتش‌بس ۴ روزه را تأیید کرده است.

سرتاسر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران جنگنده‌ها

هلاکت یکی از فرماندهان تیپ مطرح «گولانی»

از سوی دیگر با وجود سانسور شدید آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از سوی مقامات و رسانه‌های این رژیم، ارتش اسرائیل به هلاکت یکی از فرماندهان تیپ مطرح گولانی اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که یکی از نظامیان تیپ جفعاتی در جریان درگیری‌های زمینی در نوار غزه به شدت زخمی شده است.

در حال تکمیل

کد خبر 5946724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha