۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

یک مقام مسئول خبر داد:

مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری در روزهای آینده اجرا می‌شود

مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری در روزهای آینده اجرا می‌شود

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: دو مرحله تکمیل ظرفیت برای آزمون دستیاری در نظر گرفته شده که مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری در روزهای آینده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن عباسی در مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی سال ۱۴۰۲ در محل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با اجرای مرحله تکمیل ظرفیت بخشی از ظرفیت خالی مانده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی سال ۱۴۰۲ و دستیاری سال ۱۴۰۲ گفت: در ۲۶ رشته تخصصی ۴۴۴ عضو هیأت علمی به عنوان عضو هیأت ممتحنه حضور داشتند. همچنین در آزمون دانشنامه نیز ۳ هزار و ۲۷۴ نفر در ۲۰ حوزه آزمون دادند. برای اولین بار آزمون کتبی به صورت الکترونیک در آزمون دانشنامه برگزار شد.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: در آزمون گواهینامه پزشکی حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر شرکت کردند که با توجه به اینکه آزمون ارتقا در سال آینده به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار می‌شود این تعداد از افراد در دانشگاه‌ها آزمون خواهند داد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری و اجرای دوره‌های تکمیل ظرفیت گفت: دو مرحله تکمیل ظرفیت برای آزمون دستیاری در نظر گرفته شده است که مرحله اول با اولویت بومی گزینی اجرا شد و مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری در روزهای آینده اجرا می‌شود.

عباسی گفت: با اجرای مرحله تکمیل ظرفیت بخشی از ظرفیت خالی مانده تکمیل شد البته هنوز بخشی از ظرفیت‌ها خالی مانده است اما با این تمهیدات سعی شد که خلأ نیازهای حوزه سلامت رفع شود.

وی درباره رتبه‌های برتر آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی گفت: بیشترین رتبه‌ها متعلق به دانشگاه‌هایی است که بیشترین دوره‌های دستیاری را دارند. ۲۸ درصد رتبه‌های برتر به دانشگاه علوم پزشکی تهران تعلق دارد. پس از آن دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۲۰ درصد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۶ درصد و دانشگاه علوم پزشکی ایران با ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 5952407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha