۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

ایمانی‌پور مطرح کرد؛

جهان آینده، جهان شرق خواهد بود

جهان آینده، جهان شرق خواهد بود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جهان آینده، جهان شرق خواهد بود. کشورهای شرقی با تنوع بخشیدن به تعاملات فرهنگی زمینه شناخت بیشتر ملت‌های منطقه از خود را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به ژاپن سفر کرده، در معبد یاسوکنی ژاپن حضور پیدا و با مقامات این معبد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور دفتر یادبود معبد را امضا کرد و مطالبی با موضوع توسعه روابط فرهنگی به ویژه گفت‌وگوهای دینی بین دو کشور را نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در این‌دیدار گفت: زمینه‌های همکاری بین دو کشور با توجه به برگزاری سه دوره از گفت‌وگوهای دینی و دیگر گفت‌وگو هایی که وجود دارد نشان دهنده عزمی جدیدی برای توسعه روابط فرهنگی و هنری و علمی و دانشگاهی می‌باشد.

وی افزود: جهان آینده، جهان شرق خواهد بود. ضروری است کشورهای شرقی با تنوع بخشیدن به تعاملات فرهنگی زمینه شناخت بیشتر ملت‌های منطقه از خود را فراهم کنند. دو کشور ایران و ژاپن که همواره روابط صمیمانه و دوستانه‌ای را داشتند می‌توانند نقش‌های بسیار جدی‌تری را در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی ایفا کنند.

کد خبر 5955045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha