۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

فرهنگ سازی در مصرف مانع هدر رفت محصولات کشاورزی مرکزی است

فرهنگ سازی در مصرف مانع هدر رفت محصولات کشاورزی مرکزی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی و اقدامات ترویجی در حوزه مصرف مانع هدر رفت محصولات کشاورزی این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در همایش پژوهش فناوری پیشران تولید، بهره‌وری و امنیت غذایی گفت: ایجاد هنرستان‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت برای کارشناسان و کشاورزان زمینه کاهش و افزایش بهره وری از آب و خاک در بخش کشاورزی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آب، خاک و نیروی انسانی از مهمترین عوامل تولید در بخش کشاورزی است، ادامه داد: ۹۰ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: افزایش بهره‌وری آب با استفاده از روش‌های آبیاری نوین محقق می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر تحقیقات و پژوهش برای توسعه و پیشرفت کشور، ادامه داد: حمایت از این بخش باید مورد توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: مسؤولان باید به منظور افزایش و بهبود تولید محصولات کشاورزی از تجارب سایر کشورها در کنار اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آفت زدایی در بخش کشاورزی از جمله عوامل مهم در افزایش تولید بخش بوده و نیاز است توجه به این مهم در حوزه تحقیقات و پژوهش در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: با توجه به سلامت محصولات دامی و کشاورزی در سلامت جامعه تأثیر مستقیم دارد و سرمایه گذاری و توجه به تولید محصولات سالم در حوزه دامی و کشاورزی همانند بخش سلامت انسانی ضروری است.

وی با اشاره به قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: با این قیمت گذاری باید کشت جایگزین محصولات کشاورزی برای افزایش بهره وری در آب و خاک برای کشاورزان از صرفه اقتصادی برخوردار باشد و با اجرای این طرح نباید فعالان این بخش دچار ضرر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات را از جمله راهکارهای افزایش صرفه اقتصادی و جلوگیری از ضرر و زیان برای کشاورزان عنوان کرد.

کد خبر 5957618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha