۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۳

مدیر تعاون روستایی ایلام خبر داد؛

تامین بیش از ۴۵ هزار تن علوفه مورد نیاز استان ایلام

تامین بیش از ۴۵ هزار تن علوفه مورد نیاز استان ایلام

ایلام-مدیر تعاون روستایی ایلام از تامین بیش از ۴۵ هزار تن علوفه مورد نیاز استان ایلام خبر داد.

حمیدرضا شکری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اتحادیه شرکت تعاونی تولید مرکزی سازمان تعاون روستایی به عنوان پشتیبان طرح کشت قراردادی و تضمینی ذرت علوفه‌ای وارد کردیم و توانستیم که بیش از ۴۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای موردنیاز استان و سایر استان‌های همجوار را تامین کنیم.

وی افزود: هزینه‌های اجرای این طرح یک هزار و ۵۰۰ هکتاری مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان بود که با تولیدی که برای این طرح ما داشتیم مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان ارزش این محصولات است.

این مسئول ادامه داد: ذرت علوفه‌ای کاشته شده به صورت قراردادی و خرید تضمینی در اراضی آبی دشت عباس دهلران و هلیلان اجرایی شده است پیش بینی می‌شود که سال آتی بتوانیم میزان سطوح بالاتری را تحت کشت‌های قراردادی و خرید تضمینی به خصوص برای کشت دوم و ذرت علوفه و دانه‌ای جزو برنامه‌ها است.

مدیر تعاون روستایی عنوان کرد: در اجرای طرح کشت قراردادی و خرید تضمینی ذرت علوفه‌ای تمامی هزینه‌های بذر اصلاح شده، کود در بخش خصوصی تامین شده است.

وی عنوان کرد: در سطح استان ۶۶ شرکت تعاونی تولید داریم که مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی تحت پوشش آنها بوده که مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری و شبکه‌های مدرن است و برای تامین آب آنها مشکلی نداریم.

کد خبر 5958018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha