۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

هشدار یونیسف نسبت به شیوع بیماری در غزه

هشدار یونیسف نسبت به شیوع بیماری در غزه

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل نسبت به تبدیل مناطق مثلا امن معرفی شده توسط اشغالگران قدس در غزه به مناطق شیوع بیماری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، جیمز الدر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود در ژنو سوئیس با اشاره به حملات شدید اشغالگران قدس به نوار غزه و تشدید وضعیت انسانی در منطقه، نسبت به تبدیل مناطق امن معرفی شده توسط رژیم صهیونیستی در غزه به «مناطق شیوع بیماری» هشدار داد.

سخنگوی یونیسف در این باره تصریح کرد: مناطقی (در غزه) که از سوی اسرائیل به عنوان مثلا مناطق امن معرفی شده‌ اند در صورت نبود آب آشامیدنی، سیستم فاضلاب و پناهگاه مناسب دارای خطرهای تبدیل به مناطق شیوع بیماری هستند.

جیمز الدر با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نمی‌ توان هیچ منطقه‌ ای در غزه را امن نامید، گفت: مردم رانده شده به مناطق خاص باید به آب، امکانات بهداشتی و غذا دسترسی داشته باشند.

سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد همچنین نسبت به کشتار زنان و کودکان در جنوب غزه توسط رژیم صهیونیستی همانند چیزی که در حملات اسرائیل به مناطق شمالی نوار غزه مشهود بود، هشدار داد.

این در حالیست که سخنگوی «یونیسف» دیروز هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرده بود: حملاتی که به جنوب غزه صورت می‌گیرد، دست کم به اندازه حملات علیه شمال این منطقه شدید است. باید باور کنیم که می‌توانیم جنگ علیه کودکان را متوقف کنیم. سکوت همدستی است. نمی‌توانم به ۱.۸ میلیون نفر در جنوب غزه فکر نکنم.

این در حالیست که «کاترین راسل» مدیر اجرایی سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل در روزهای اخیر اعلام کرده بود: نوار غزه امروزه بار دیگر خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان به شمار می‌رود. زمستان سرد در راه است. همه کسانی که توان و امکانات لازم را دارند باید برای حمایت از کودکان وارد عمل شوند.

پیش از این نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرده بود: هیچ مکان امنی که ساکنان نوار غزه بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد. تعداد زیادی از مردم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند. تمام امیدها از بین رفته است. تمام ساکنان نوار غزه در رأس آن‌ها زنان و کودکان برای دومین ماه متوالی حملات اسرائیل علیه این منطقه در ترس و وحشت به سر می‌برند. آن‌ها در دایره مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

کد خبر 5958678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha