۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰

دیدار وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان

دیدار وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان

وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در مسکو دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، سرگئی لاوروف و جیحون بایرام‌ اف، وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در مسکو دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیدار مذکور امروز سه شنبه و در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در مسکو روی داد.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در خصوص دیدار لاوروف و بایرام‌ اف اعلام کرد که روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ ای و بین‌ المللی و نیز مذاکرات صلح میان باکو و ایروان محور دیدار وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان بوده است.

نشست وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور وزرای 5 کشور از ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمستان در مسکو درحال برگزاری است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جیحون بایراموف همتای وی از جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در مسکو دیدار و گفتگو کرده بودند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این نشست گفت: در چارچوب نشست وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر که در مسکو برگزار شد، فرصتی برای تبادل نظر در مورد مسائل مربوط به دریای خزر فراهم گردید.

این در حالیست که همزمان با حضور «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در مسکو برای شرکت در نشست سالانه وزرای خارجه ۵ کشور ساحلی دریای خزر، بعدازظهر امروز (سه شنبه) تفاهم‌نامه مشترک به منظور همکاری درباره راه‌ها و ابزارهای مقابله، کاهش و جبران آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه، به امضای وی و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه فدراسیون رسید.

کد خبر 5958863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      14 0
      عاظربایجان جعلی واشرارپانترک بایدبرای همیشه ساکت شوند.
      • ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
        9 0
        استان آران متعلق به ایران است.