تاکید دادستان دادگاه لاهه بر ضرورت ورود فوری کمک‌ها به غزه

تاکید دادستان دادگاه لاهه بر ضرورت ورود فوری کمک‌ها به غزه

دادستان کل دیوان بین المللی کیفری به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای برقراری آتش بس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کریم اسد احمد خان دادستان کل دیوان بین المللی کیفری به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای برقراری آتش بس واکنش نشان داد.

دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری در واکنش به درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه و امدادرسانی به فلسطینی‌ها بر ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

وی افزود: ممانعت از امدادرسانی به غیرنظامیان به موجب اساسنامه رم جنایت جنگی است.

لازم به ذکر است که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ساعاتی قبل در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: با در نظر گرفتن خطر از کار افتادن سیستم‌های امدادرسانی انسان‌دوستانه در غزه، من از شورای امنیت می‌خواهم که مانع از وقوع یک فاجعه انسانی شود و استدعا می‌کنم یک آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری اعلام کند.

وی در نامه خود به رئیس فعلی شورای امنیت نوشته که اوضاع در غزه به سرعت رو به وخامت است و امکان دارد که عواقب چنین وضعیتی برای فلسطینی‌ها و همچنین امنیت کل منطقه غیرقابل جبران شود.

کد خبر 5960117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
    • بابائی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
    • بابائی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس چرا آمریکا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند. سوال اینجاست که پس چرا غرب جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
    • بابائی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند.
    • بابائی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
    • بابائی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      صهیونیست ها، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
    • بابائی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      شمار شهدای غزه از مرز ۱۷ هزار نفر عبور کرد و نزدیک به ۸۵ درصد ساکنان نوار غزه به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا و انگلیس آواره شده‌اند
    • بابائی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      نماینده دائم رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار را در سازمان ملل وابسته به آمریکا و غرب اخراج کنید.
    • بابائی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      جو بایدن، نتانیاهو، هر دو جنایتکار هستند و هم در جنگ غزه به همراه ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی و ارتش آمریکا مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند
    • بابائی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      امریکا باید پاسخگوی جنایاتش در غزه باشد. انگلیس باید پاسخگوی جنایاتش در غزه باشد. نتانیاهو راهی جز خودکشی ندارد. آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است. انگلیس جنایتکار 100 درصد فقط مسئول تشدید تجاوز اسرائیل به غزه است.
    • بابائی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      اسرائیل جنایتکاراز تسلیحات ساخت آمریکا جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است. اسرائیل جنایتکاراز تسلیحات ساخت انگلیس جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است.
    • بابائی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ آمریکا برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد. اروپا برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد. انگلیس برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
    • بابائی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      به جای حرف شعار و تهدید عمل کنید
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند./ ۱۳:۳۹۱۷ آذر ۱۴۰۲ درود به شرفت خسته نباشی واقعاً
    • بابائی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      سازمان های بین المللی تاکنون با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری کرده اند و هنوز هم همکاری می کنند چرا؟
    • بابائی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
    • در پاسخ به دادستان کل دیوان بین المللی کیفری IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      در پاسخ به دادستان کل دیوان بین المللی کیفری جو بایدن، نتانیاهو، هر دو جنایتکار هستند و هم در جنگ غزه به همراه ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی و ارتش آمریکا مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.