۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

سقف ۳۰۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده خوی پایان آذرماه اتمام می یابد

سقف ۳۰۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده خوی پایان آذرماه اتمام می یابد

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از مرحله سقف عبور کرده و تا پایان آذر این رقم به بیش از سه هزار واحد خواهد رسید.

جعفر برزگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای سریع و کامل طرح بازسازی مناطق زلزله زده خوی، افزود: در زمین لرزه مربوط به ۱۳ مهر، یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی و چهارهزار و ۲۰۰ واحد تعمیری داشتیم که بعد از زلزله ۱۳ مهر در کمتر از ۱۰ ماه عملیات احداث و تعمیر انجام شد؛ در این زمین لرزه همه تعهدات بنیاد مسکن و دولت شامل پرداخت تسهیلات، مبالغ بلاعوض و مصالح رایگان انجام شده و عملیات بازسازی در این خصوص به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در این زمین لرزه علاوه بر ۲ شهر از جمله دیزج دیز، ۶۳ روستا نیز از زلزله تأثیر پذیرفته بودند که همه آنها تعمیر یا احداث شده و در حال حاضر ساکنان در منازل خود مستقر هستند.

برزگر عنوان کرد: در مجموع سه زلزله، سه هزار و ۲۲۰ واحد احداثی بالای ۸۰ درصد داشتیم که ۲ هزار و ۸۶۰ واحد اجرای سقف به اتمام رسیده و ۱۹۶ واحد هم در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

وی یادآور شد: این ۱۹۶ واحد نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان آذر امسال از مرحله سقف عبور می‌کنند که با این امر، عملاً موضوع بازسازی در آنها پایان یافته تلقی می‌شود که با تحقق این امر، کل اتمام عملیات بازسازی به بیش از سه هزار واحد خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در مورد دیگر واحدها هم به دلایل مختلف از جمله موارد مربوط به موروثی بودن ساختمان، مشکلات در مسیر راه قرار داشتن و نظایر آن، هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده و در اکثر موارد خود صاحبان منازل، اقدام به آغاز عملیات نکرده اند که اخطارهای لازم برای آغاز کار به آنها داده می‌شود.

برزگر در خصوص تأمین مصالح لازم برای بازسازی واحدهای مسکونی گفت: تأمین مصالح رایگان با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی جز تعهدات بنیاد مستضعفان بود که در این راستا چهار هزار و ۲۰۰ تن میلگرد رایگان و ۱۷ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در منطقه توزیع شد و البته مصالح دیگری از جمله کاشی و سرامیک نیز با اهتمام بخش خصوصی در منطقه توزیع شده است.

وی در خصوص مشارکت حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در بازسازی واحدهای مسکونی خوی گفت: مورد دیگری که در این زمینه باید اطلاع رسانی شود، تأمین آجر رایگان برای روستاهای محروم از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و همراهی خیّران در این خصوص است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در خصوص تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بانکی پرداختی برای بازسازی واحدهای مسکوتی عنوان کرد: در مجموع سه هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال تا پیش از هفته جاری و یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال در هفته جاری به صورت بلاعوض در منطقه پرداخت شده است ضمن اینکه یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال دیگر در این خصوص باقی مانده که به زودی روند پرداخت آن هم انجام می‌شود.

کد خبر 5960591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha