۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد:

دعوت از دانشجویان علوم پزشکی برای حضور در پویش حافظ خوانی

دعوت از دانشجویان علوم پزشکی برای حضور در پویش حافظ خوانی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از برگزاری پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا» ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه بلندترین شب سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، اسماعیل عجم با بیان این خبر افزود: دانشجویان برای شرکت در این پویش یکی از غزلیات حافظ را در قالب دکلمه و تصنیف برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: این پویش و فراخوان، با هدف زنده نگه داشتن یکی از بزرگترین آیین‌های سنتی ایرانیان در دانشگاههای علوم پزشکی برگزار خواهد شد و در قالب این پویش، دانشجویان باید یکی از عزلیات حافظ را دکلمه و اجرا کنند و فیلم آن را برای دبیرخانه پویش ارسال کنند.

عجم گفت: بهترین آثار از نگاه داوران دبیرخانه وارد نظرسنجی عمومی شده و سپس برگزیدگان برای رقابت نهایی به جشنواره دو روزه‌ای که بین دو ترم تحصیلی در شیراز برگزار خواهد شد، دعوت می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ضمن دعوت از دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی بخصوص کانون های فعال فرهنگی شعر و ادب برای حضور در پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا» گفت: دانشجویان علوم پزشکی با اطلاع رسانی این پویش در فضای رسانه‌ای و دانشگاهی خود، نسبت به افزایش آگاهی و ترغیب اقشار دانشجو برای حضور در این فراخوان تلاش کنند.

وی افزود: به بهترین کانون فعال شعر و ادب که بیشترین آثار را در قالب پویش حافظ خوانی مثبت یلدا، به دبیرخانه پویش ارسال کرده باشند، جوایزی در اردوی دو روزه شیراز اهداء و از تلاش آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

عجم با بیان اینکه حافظ خوانی از آداب و سنت‌های وارد بر آیین کهن ایرانیان در شب یلدا است، خاطرنشان کرد: این پویش با هدف ایجاد معرفت و شناخت بیشتر در میان دانشجویان نسبت به هویت، فرهنگ و ادب ایرانی و آشنایی با آثار ادبی کهن مانند دیوان غزلیات خواجه حافظ شیرازی ملقب به (لسان الغیب) برگزار می‌شود.

کد خبر 5963467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha