۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸

آغاز طراحی و تدوین سرفصل‌های رشته بین‌رشته‌ای «حکمرانی هوشمند»

آغاز طراحی و تدوین سرفصل‌های رشته بین‌رشته‌ای «حکمرانی هوشمند»

رییس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران از آغاز طراحی و تدوین سرفصل‌های رشته بین‌رشته‌ای حکمرانی هوشمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران امین فرجی، دانشیار دانشکده مدیریت کدانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: این رشته با هدف نزدیک کردن هر چه بیشتر رشته‌های علوم مهندسی و علوم مدیریت به منظور بهره‌گیری حداکثری از فناوری‌های نوین در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان حکمرانی با نگاه ویژه به شهر هوشمند در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه این رشته در گام اول در مقطع کارشناسی ارشد پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی می‌شود، افزود: اهمیت و ضرورت طراحی و راه‌اندازی این رشته ناظر بر جایگاه ویژه داده در اتخاذ تصمیمات و تعیین روندهای کلان به منظور ارتقای پایداری در مقیاس ملی و محلی است.

رییس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران در دانشگاه تهران ادامه داد: محور دیگری که راه‌اندازی رشته حکمرانی هوشمند را ضروری می‌کند، توجه ویژه به اکوسیستم‌سازی و تعاملات نهادی به منظور تحقق مؤلفه‌های شهر هوشمند است.

فرجی در پایان با یادآوری اینکه بحث شهر هوشمند در دنیا به مثابه حکمرانی هوشمند محلی نیز دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: حکمرانی محلی هوشمند در واقع خلق فضایی است که در آن تصمیم‌های درست و مسیرهای درست اتخاذ شده و آینده قابل پیش‌بینی خواهد بود. به بیان دیگر عدم قطعیت در حکمرانی محلی هوشمند به حداقل رسیده و این امر، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و به گشت عرصه شهری ممکن می‌کند.

کد خبر 5964012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha