۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰

امروز چهارشنبه؛

نشست «کوران بی‌کرانه» در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود

نشست «کوران بی‌کرانه» در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی «کوران بی‌کرانه» امروز چهارشنبه ۲۲ آذر در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بین‌المللی «کوران بی‌کرانه» به میزبانی انجمن ادبی خورشید امروز چهارشنبه ۲۲ آذر در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

در این نشست دلایل سکوت ادبی در برابر رخدادهای بغرنج منطقه، مشخصاً غرب آسیا که نمونه آن عملیات «طوفان‌الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی است، بررسی و به دو پرسش اساسی مبنی بر ۱- با توجه به اتفاقات و فجایع انسانی رخ داده در منطقه و در بیرون از مرزهای ایران، علت اینکه به طور عموم هنرمندان و به ویژه نویسندگان، کمتر به این مهم توجه می‌کنند چیست؟ و ۲- چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا این برهه زمانی در قالب هنرِ اثرگذار، ماندگار شود؟، پاسخ داده می‌شود.

در این نشست، فعالان رسانه‌ای و نویسندگان متعهدی از ایران و منطقه غرب آسیا، از جمله «حسن سیدعرب، علی‌اصغر عزتی‌پاک، علی‌محمد مؤدب، محمد نصرآوی (از عراق)، محمدقائم خانی، جواد معصومی، احمد مدقق (از افغانستان)، رقیه کریمی، سحر دانشور، حسین جمعه (از فلسطین)، فائزه محمد و صالح عبدالله‌البلوشی (از عمان) به ارائه دیدگاه‌های خود دراین‌باره خواهند پرداخت.

انجمن ادبی خورشید متشکل از هفت بانوی نویسنده، فعالیت جدی خود را در زمینه نقد و پژوهش ادبی از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده است. مریم مطهری‌راد، سمیه عالمی، مرضیه نفری، سیده فاطمه موسوی، معصومه امیرزاده، فاطمه نفری و سیده عذرا موسوی، اعضای این انجمن هستند.

کد خبر 5964832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha