۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

بارش برف و باران از دوشنبه آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

بارش برف و باران از دوشنبه آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف و باران از اواخر وقت روز یکشنبه و بامداد دوشنبه استان را فرا می‌گیرد که همراه با کاهش محسوس دما نیز خواهد بود.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی و با توجه به عبور امواجی زودگذر از تراز میانی جو، این بارش‌ها همراه با وزش باد و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف، مه گرفتگی، کاهش دید و افت دما خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی وجود دارد و لازم است تا شهروندان در مصرف حامل‌های انرژی نیز صرفه جویی کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی ضروری است.

صابری اظهار کرد: تجهیز خودروها به لوازم و تجهیزات زمستانی نیز برای سفرها و ترددها لازم است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نقده با مثبت ۱۴ و تکاب با منفی پنج درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بودند، گفت: در این مدت، دمای مرکز استان نیز بین منفی ۲ و مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 5968508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      1 0
      بفکر پر کردن دریا باشید لااقل 4فصل درست اتفاق بیفتد کشاورزی داره فلج میشه