۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶

امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم تشییع شهدای گمنام:

نقطه مشترک بین شهدای گمنام و حضرت زهرا(س) ولایتمداری است

نقطه مشترک بین شهدای گمنام و حضرت زهرا(س) ولایتمداری است

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سه اصل و نقطه مشترک میان شهدا به ویژه شهدای گمنام و حضرت زهرا(س) گفت: مهمترین اصل مشترک، ولایتمداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی، پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تشییع پیکر پنج شهید گمنام در پارک کوهستان یزد با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، به علاقمندان به فرهنگ فاطمی و شیعیان و محبان حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: بی دلیل نیست که باید چنین شهدایی در سالروز شهادت بی بی دو عالم تشییع شوند.

وی عنوان کرد: باقیمانده پیکر این شهدا بعد از دهها سال به عنوان یک گنج و یک ارزش هرازگاهی در شهرها و بلاد اسلامی ما عطر شهادت را می پراکند.

مدرسی ادامه داد: اولین نقطه مشترکی که بین شهدا و حضرت زهرا(س) وجود دارد و اصل برگرفته از سیره و زندگی حضرت زهرا(س) است، اصل دفاع از حق و ولایت و نظام اسلامی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس به عنوان کسانی که تأسی به فاطمه زهرا(س) دارند برای دفاع از اسلام و قرآن، اسلام علی و فاطمه و برای دفاع از ارزش های ولایی پا به میدان نهادند و به شهادت رسیدند و این همان اصل ولایی است که با تاسی به حضرت زهرا(س) انجام شد.

مدرسی ادامه داد: دومین اصل این بود که این شهدا به مادرشان تاسی کردند تا مقام ایثار و فداکاری و رشادت را به صورت عینی و تجسمی به عینیت برسانند.

وی افزود: اصل مشترک بین شهدای گمنام و زندگی و سیره فاطمه زهرا(س) اصل ایثار بود، آنها رفتند تا ما بمانیم، آنها نیاسودند که ملت بتوانند در پرتو امنیت و آسایش بیاسایند و آنها فدای دین و قرآن شدند و حضرت فاطمه زهرا(س) نیز اینگونه بود، او در منزل ننشست و در میدان های جهاد تبیین حضور پیدا کرد.

مدرسی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در مقام ایثار از حد اعلا بهره برد او از چنان ایثاری بهره برده بود که غذای خود را پس از سه روز روزه داری به یتیم و فقیر و مسکین داد.

وی یادآور شد: اصل و نقطه سوم مشترک بین شهدا و حضرت زهرا(س)، اصل تقدم آخرت بر دنیا است، شهدای ما شهدایی بودند که نگاهشان نگاه تقدم آخرت بر دنیا بود.

مدرسی اظهار امیدواری کرد: این سه اصل را از امروز در زندگی خود به کار بگیریم و بر اساس سیره شهدا و سیره فاطمی، اصل ایثار و ولایتمداری و دفاع از رزش های اسلامی را در زندگی ملاک عمل قرار دهیم.

در این مراسم آیت الله مدرسی بر پیکر پنج شهید گمنام نماز اقامه کرد.

کد خبر 5968838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha