۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲

گزارش مهر؛

سرزمین آفتاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) غرق در عزا و ماتم است

سرزمین آفتاب در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) غرق در عزا و ماتم است

اراک- مردم سرزمین آفتاب در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با برپایی محافل عزاداری، سینه‌زنی، زنجیرزنی، تعزیه‌خوانی، روضه‌خوانی به سوگ نشستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) شهرهای مختلف استان مرکزی غرق در عزا و ماتم شد.

اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار استان مرکزی همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه، سوگواری و عزاداری بر پا کردند و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

از صبح امروز کاروان‌های عزاداری در نقاط مختلف این استان با حضور در خیابان‌ها، عشق و ارادت خود را به دخت گرامی پیامبر اعظم (ص) به نمایش گذاشتند.

شب گذشته نیز اقشار مختلف مردم با حضور در هیأت‌های عزاداری به زنجیرزنی و سینه‌زنی در حسینه‌ها و مساجد پرداختند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) مرثیه سرایی کردند.

ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام در روز شهادت حضرت زهرا (س) برپا شد.

امروز همزمان با آئین سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در اراک تشییع شد که پیکر یکی از این شهدای گلگون کفن، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حوزه علمیه خاتم الانبیا به خاک سپرده شد.

همچنین آئین استقبال از پیکر لاله‌های گمنام تازه تفحص شده، عصر امروز پیش از اذان مغرب و عشا در مدرسه المهدی اراک برگزار و همزمان از شبکه آفتاب استان مرکزی پخش می‌شود.

کد خبر 5968946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha