۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

ریشه افتخارآفرینی حماس برگرفته از انقلاب اسلامی است

ریشه افتخارآفرینی حماس برگرفته از انقلاب اسلامی است

اراک- نماینده ولی‌فقیه در مرکزی با تأکید بر لزوم تلاش برای حفظ ارزش های انقلاب گفت: ریشه افتخار آفرینی حماس برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر دوشنبه در نشست گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در شهرک دانشگاهی فلق دانشگاه آزاد اسلامی اراک، اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه است و نباید از هیچ کوششی برای حفظ ارزش‌های انقلاب، کوتاهی شود.

وی بیان کرد: ریشه افتخارآفرینی حماس برگرفته از انقلاب اسلامی است و به این مهم باید ارج نهاده شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رشد و توسعه همه جانبه علمی کشور از واجب‌ترین کارها است، ادامه داد: در این راستا باید همه تلاش کنند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: کشور باید در علوم تجربی هم‌مرز دنیا باشد و تحقق این مهم واجب علمی و حکومتی بوده که از نان شب واجب‌تر است.

وی گفت: باید پا به پای کشورهای توسعه‌یافته باشیم و عقب افتادگی‌ها نیز جبران شود.

امام جمعه اراک علم و دانش را مشعل پرفروغ برای هر جامعه عنوان کرد و افزود: علم و دانش می‌تواند یک جامعه را به موفقیت‌های فراوان برساند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: کشور در علوم‌انسانی حرف برای گفتن فراوان دارد و باید این علم به صورت بنیادی و مقایسه‌ای مورد توجه قرار گیرد و بلندترین قله‌ها فتح شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: انجام کار گروهی ارزشمند و همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌ها دارای اهمیت ویژه است که در فتح قله‌های بلند، نقش برجسته ای دارد.

امام جمعه اراک افزود: راهکارهای مشکلات در کشور باید آنها اولویت‌بندی شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی، جمهوری اسلامی را امانت خداوند است دانست و گفت: هرکسی باید به وظیفه خود در حفظ این امانت بکوشند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در ایام پایانی امسال بودجه سال ۱۴۰۳، برنامه هفتم توسعه و انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را در پیش رو دارد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه حل معضل جدی محیط زیست و آلودگی هوای اراک نیازمند تدبیر مناسب است، افزود: جلوگیری از مصرف فاجعه بار فرآورده‌های نفتی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است چراکه راهکار ناترازی سنگین در حوزه مصرف گاز و برق صرفه‌جویی است.

کد خبر 5969845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha