۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۳

مصرف بالای بنزین در خودروهای بی کیفیت داخلی، عامل اصلی ناترازی

مصرف بالای بنزین در خودروهای بی کیفیت داخلی، عامل اصلی ناترازی

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مواجه کشور با معضل ناترازی بنزین پرداخت و گفت: خودروهای بی کیفیت عامل اصلی ناترازی بنزین هستند.

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره راه کار مواجه با ناترازی بنزین و کاهش مصرف این فرآورده سوختی در کشور گفت: حل معضل ناترازی بنزین قطعاً یک راه حل ندارد و قطعاً چندین راه حل باید برای این موضوع در کنار هم قرار بگیرند و هر کدام سهمی در کاهش مصرف بنزین را بر عهده بگیرند.

محبی نجم آبادی بیان کرد: باید واردات خودروهای هیبریدی و برقی را هم در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر ما از نظر فرهنگی هم باید روی مردم کار کنیم تا مردم بدانند که ما در حوزه‌ی بنزین چه شرایطی داریم و این که مردم باید چقدر در حوزه‌ی بنزین صرفه‌جویی در مصرف داشته باشند.

محبی نجم آبادی بیان کرد: مصرف بیش از اندازه‌ی این نوع سوخت‌ها آثار زیست‌محیطی زیادی بر کشور دارد و ضربات مهلکی بر حوزه‌ی محیط زیست وارد می‌کند.

به گفته‌ی این مقام مسئول؛ نگاه به این مسائل باید نگاه بهینه‌سازی باشد. خودروسازان هم باید به سمت بهینه تولید کردن خودروهای خود و بالا بردن استاندارد سطح تولید بروند تا مصرف بنزین در خودروها پایین بیاید.

وی گفت: ما افرادی را در جامعه داریم که به صورت شخصی خودشان اقدام به بهینه کردن مصرف خودروهای خود کرده‌اند. وقتی افراد می‌توانند این اقدامات را انجام دهند قطعاً خودروسازان ما نیز می‌توانند در این مسیر حرکت کنند و اقدام به تولید محصولات بهینه کنند.

این نماینده‌ی مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: چطور دولت نمی‌تواند این اقدامات را از خودروسازان بخواهد و عملیاتی کند؟ آیا شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانند روش‌های خوبی را ابداع کنند و دستگاه‌هایی را روی ماشین‌ها نصب کنند تا به سمت بهینه مصرف سوخت در خودرو هایمان برویم؟

محبی نجم آبادی افزود: ما باید سیستم را وادار به رفتن به سمت بهینه‌سازی مصرف بنزین کنیم. ماشین معمولی در کشور ما ۱۲ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند در حالی که در هیچ جای دنیا شرایط این گونه نیست و غارت منابع ملی را به این صورت نمی‌بینیم.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: با این شیوه مصرف بنزین در کشور سال آینده منابع عظیمی را باید صرف واردات بنزین به کشور کنیم در حالی که ما تاکنون اقدام به صادرات بنزین نیز می‌کرده‌ایم.

کد خبر 5971622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha