۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر:

تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی هدف دانشگاه فرهنگیان است

 تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی هدف دانشگاه فرهنگیان است

بوشهر- رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه ضمن تقدیر از دست اندر کاران برنامه اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌هایی است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر آن دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در راستای مسائل فرهنگی نهاد مقام رهبری در دانشگاه‌ها بسیار می‌تواند راهگشا باشد و وجود این نهاد در دانشگاه ما بسیار اثرگذار و اهمیت دارد.

درویشی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح بر نقش هم افزایی این دو نهاد در توسعه یک جامعه تاکید کرد و این دو نهاد را در کنار هم دانست و بیان داشت: نهاد مقام معظم رهبری در این سال‌ها با مسئولیت حجت الاسلام حسینی برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی را در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اجرایی کرد که اثرگذاری خوبی داشتند که امروز این اثرگذاری مشهود است.

وی با تقدیر از مسئول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و آرزوی موفقیت در مسئولیت جدید در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین برنامه‌ها و دغدغه‌های ما در دانشگاه مسائل فرهنگی است و تعامل بسیار خوب مجموعه نهاد رهبری دانشگاه با بخش‌های مختلف به ویژه در اجرای برنامه‌های فرهنگی منحصر به فرد است.

درویشی با اشاره به اینکه هدف اصلی این دانشگاه تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: وجود نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نقش بسیار ارزشمندی در پیشبرد برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های فرهنگی دارد.

جایگاه دانشگاه فرهنگیان مؤثرترین جایگاه برای تربیت انسان است

مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی مهم و سرمایه ساز از نظر سرمایه انسانی کارآمد است.

 تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی هدف دانشگاه فرهنگیان است

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی با ارائه گوشه‌ای از سوابق کاری در دانشگاه‌های استان گفت: جایگاه دانشگاه فرهنگیان مؤثرترین جایگاه برای تربیت انسان است و در اینجا جا دارد به صورت ویژه از رئیس محترم دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه، کارکنان، اساتید، دانشجو معلمان و مهارت آموزان دانشگاه در پردیس‌ها و مرکز شهید رجایی برازجان به جهت همکاری و همیاری با نهاد رهبری دانشگاه تقدیر کنم.

وی با تقدیر از همکاری بسیج دانشجویی، هیئات مذهبی دانشجویی و تشکل‌های دانشگاه، بیان داشت: در مدتی که خدمت مجموعه دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان بودم، دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر پیشگام در برنامه‌های فرهنگی بود و اتفاقات خوبی را در عرصه طرح حامیم و … رقم بزنیم.

حسینی خاطرنشان ساخت: دانشگاه محل خدمت رسانی به قشر فرهیخته و اندیشمند دانشجو است؛ جوانانی که آینده از آن آنها است و فلسفه وجودی همه متولیان در مجموعه دانشگاه و دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها آمده‌ایم که این جوانان را کمک و حمایت کند تا این جوان در مسیر تعالی شخصیت حقیقی، اجتماعی و اثرگذار نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، افزود: باید در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی گام برداشت و دانشجویان را در طی کردن این مسیر حمایت و همراهی کرد.

 تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی هدف دانشگاه فرهنگیان است

مسئول جدید نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین ضمن تقدیر از حضور مسئولان کشوری نهاد مقام معظم رهبری، مسئولان استانی، هیأت رئیسه، اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه اظهار داشت: اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اهمیت بسیار دارند؛ چرا که آنها احیاگر انسان هستند؛ طبق آیه ۳۲ سوره‌ی مائده؛ هر کس انسانی را احیا کند گویا تمام انسان‌ها را احیا و زنده نموده است.

حجت الاسلام حسین حاجیانی گفت: امیدوارم که خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم این وظیفه بس عظیم را در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به نحو احسن انجام دهیم.

حاجیانی دانشگاه فرهنگیان را حوزه علمیه ثانی دانست و بیان داشت: کار در این دانشگاه سخت و سنگین است و قابل قیاس با دانشگاه‌های دیگر نیست.

 تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی هدف دانشگاه فرهنگیان است

در پایان با تکریم از زحمات حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان بوشهر، حجت الاسلام حسین حاجیانی به عنوان مسئول جدید نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر معارفه شد.

 تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی هدف دانشگاه فرهنگیان است

کد خبر 5971866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha