۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴

رییس جمهور:

بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری در گلستان توزیع عادلانه فرصت‌ها است

بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری در گلستان توزیع عادلانه فرصت‌ها است

گرگان- رییس جمهور گفت: بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در سراسر گلستان گامی مهم در توزیع عادلانه فرصت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در آئین افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری در استان گلستان اظهار کرد: امروز همه بخش‌های زندگی متأثر از اینترنت و فناوری‌های ارتباطاتی است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در سراسر گلستان گامی مهم در توزیع عادلانه فرصت‌ها است، افزود: امیدوارم هر چه سریع‌تر سراسر کشور از زیرساخت فیبر نوری بهره‌مند شود.

رئیس جمهورگفت: گلایه کندی اینترنت را به وزیر ارتباطات چندین بار گفتم که شبکه فیبرنوری می‌تواند این کندی را برطرف کند.

وی بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و افزود: امروز با بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در گلستان، گامی مهم و ماندگار در این زمینه و نیز توزیع عادلانه فرصت‌ها برداشته شد که امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.

با افتتاح و بهره‌برداری رئیس‌جمهور از پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان، تمام ۳۷ شهر استان گلستان تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

افزایش ده‌ها برابری سرعت اینترنت و هزینه بسیار اندک به عنوان مهمترین مزیت‌های فناوری اینترنت فیبر نوری نقش بسزایی در تسهیل و رونق کسب و کارها خواهد داشت.

برای این پروژه در استان گلستان طی ۶ ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن توسط رئیس جمهور تعداد خانوارهای تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت به بیش از پنج میلیون خانوار در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و تا پایان سال نیز سه میلیون خانوار دیگر از مزایای این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 5973163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Allli IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      بسیار عالی ان شاالله به همه شهرستان های برسد و به زمان طولانی نکشد.