۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس:

رسانه‌ها فرهنگ دینی و میهنی کشورمان را به جهان معرفی کنند

رسانه‌ها فرهنگ دینی و میهنی کشورمان را به جهان معرفی کنند

شیراز - مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: رسانه کارکردهای گوناگونی دارد که یکی از مهمترین آنها معرفی فرهنگ، سنت‌ها و باورهای دینی و ملی کشورمان در گستره جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد پهلوانیان در آئین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که همزمان با دومین روز از جام رسانه‌ای امید به همت بسیج رسانه فارس با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ توده‌ای فرهنگی غیر نخبه‌گرا است که در پی یکسان‌سازی بوده و با سطحی‌اندیشی همه سطوح جامعه را در بر می‌گیرد خاطرنشان کرد: این فرهنگ فرهنگ عرضه و تقاضا است و نظام هنجاری چه دینی و ملی را از بین می‌برد و دچار اضمحلال می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: بخشی از ناهنجاریهای نظام اخلاقی جهان امروز محصول همین نگاه است و این نگاه با به رأی گذاشتن همه چیز ژست مردمی می‌گیرد در حالی که جامعه‌ای متکثر و سطحی و غیر معنوی و ضد مردمی است.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: حال یا باید مرعوب و شیفته این نگاه شد و یا باید تولیدات مستقل خود را انجام بدهیم و مسیر خود را برویم.

وی بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد در این مسیر چاره‌ای جز بازاندیشی و بازتعریف سنت‌های دینی و ملی خود چه معارف الهی چه زیر ساخت‌های فرهنگی علمی و تاریخی خود نداریم و با این کار جهان که تشنه معرفت و معنویت است روزی به سمت نگاه و گفتمان ما خواهد آمد.

پهلوانیان رسانه را بهترین ابراز برای ابراز این سنت‌ها و باورهای دینی و ملی دانست و گفت: باید از این ابزار به بهترین نحو بهره ببریم.

کد خبر 5975266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha