۴ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱

معاون علمی رییس جمهور:

تعهد دانشجویان امروزی در علم آموزی نسبت به گذشته کمرنگ شده است

تعهد دانشجویان امروزی در علم آموزی نسبت به گذشته کمرنگ شده است

اراک - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: تعهد دانشجویان امروزی در علم آموزی و یادگیری نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی، عصر دوشنبه در آئین تکریم و بزرگداشت مرحوم دکتر علیرضا صفی‌خانی که به صورت ویدئو کنفرانسی در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، گفت: مرحوم صفی‌خانی یکی از محصولات استراتژیک دفاع کشور را ساخته است که پس از مدتها آمریکایی‌ها که محصول را دیده بودند این تصور را داشتند که ایران محصول را از کشور دیگری آورده و مونتاژ کرده است در حالی که هیچ‌گونه کپی کاری صورت نگرفته بود و وی با الهام‌گرفتن از تصاویر، محصول را ساخته بود.

وی افزود: مرحوم صفی خانی بسیار پرکار بود و جدیتی بی‌نظیر در درس خواندن داشت که این همت، تلاش و علم آموزی در میان دانشجویان نسل امروز کمرنگ شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: وی ۲۰ سال گذشته در یادگیری نرم افزارهای کاربردی مهندسی نیز پیشرو بود.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به اینکه دکتر صفی‌خانی اهل کار عملیاتی بود افزود: ۲۰ سال پیش نرم‌افزارهای مهندسی تازه مرسوم شده بود و کسی هم در صنعت با این نرم‌افزارها آشنا نبود وی در این مهم، پیشرو بود.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به اینکه مرحوم صفی خانی جان خود را در مسیر آموزش از دست داد، گفت: مهمترین درسی که می‌توان از وی گرفت اینکه زمان مهم‌ترین سرمایه انسان است و باید فرصت‌ها را غنیمت شماریم.

وی گفت: علی رغم اینکه مرحوم صفی خانی عمر کوتاهی داشتند اما زندگی بسیار عمیقی داشتند و به عنوان بهترین الگو برای تمام دانشجویان مطرح هستند.

کد خبر 5976461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha