۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

دادستان ساوه:

برنامه ریزی برای بازتوانی معتادان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

برنامه ریزی برای بازتوانی معتادان  بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

ساوه- دادستان عمومی و انقلاب ساوه گفت: پذیرش اجتماعی لازمه بازگشت معتادان به جامعه است که باید برنامه ریزی برای بازتوانی معتادان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا سازنده پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری و مرکز سرپناه شبانه کاهش آسیب شهرداری ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی است که آسیب‌های فردی، خانواده و جامعه را به همراه دارد با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که معتادین که جمع آوری و به کمپ‌ها معرفی می‌شوند، مجدد پس از ترخیص از کمپ به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: با راه اندازی مرکز جدید با استفاده از همه امکانات و بسترها تلاش می‌کنیم تا معتادان پس از درمان بتوانند به آغوش خانواده و جامعه باز گردند.

سازنده افزود: پذیرش اجتماعی لازمه بازگشت همراه با احیای امید معتادان به جامعه است که باید برنامه ریزی برای بازتوانی معتادان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه ادامه داد: یکی از مهمترین این موضوعات، بحث خانواده و بیکاری معتادین پس از بهبود است از این رو باید این قشر را در یک چرخه کامل ببینیم که بازآفرینی و بازگشت به جامعه برای آنها مهیا شود.

سازنده افزود: در این مرکز جدید با استفاده از مشاوران خانواده بیمار، حرفه آموزی و اشتغال و بخش دیگری هم پیگیری خروج از آسیب‌های کمپ است که جانمایی همه امکانات در این مرکز هدفگذاری شده تا با تعامل و همکاری بتوانیم به یک نتیجه مطلوب دست یابیم.

کد خبر 5976924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha