۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل خبر داد؛

کاهش فوت بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل

کاهش فوت بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل

اردبیل - مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: خوشبختانه امسال با ثبت ۱۱ فوتی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن با کاهش مرگ‌ومیر ناشی از این موضوع در سطح استان اردبیل روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نگار خوشنویس بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جان باختن ۱۱ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان اردبیل اظهار کرد: طبق آخرین آمار این تعداد فوتی طی ۹ ماهه گذشته سال‌جاری ثبت شده است که شامل ۲ زن و ۹ مرد بوده است.

وی با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵ زن و ۸ مرد و در مجموع ۱۳ تن بود، افزود: خوشبختانه امسال با کاهش مرگ‌ومیر ناشی از گاز مونوکسیدکربن در سطح استان اردبیل روبرو هستیم که امیدواریم همگان با رعایت اصول فنی و ایمنی از تهدیدات این گاز کشنده در امان بمانند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بیان کرد: مونوکسید کربن گازی است بی رنگ، بی بو، سمی و غیرقابل مشاهده که در اثر سوختن ناقص مواد سوختی حاصل می‌شود و وقتی در محیط بسته انتشار یابد سبب مسمومیت و حتی مرگ‌ومیر می‌شود.

خوشنویس خاطرنشان کرد: حوادث ناشی از گازگرفتگی را می‌توان با اندکی توجه و دقت و رعایت درست اصول ایمنی کاهش داده و جلوی مرگ‌های تلخ و داغدار شدن خانواده‌ها را گرفت.

کد خبر 5977079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha