۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

معاون دادگستری اردبیل:

صدور اسناد وکالتی مکرر مشکل‌آفرین است

صدور اسناد وکالتی مکرر مشکل‌آفرین است

اردبیل- معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل گفت: صدور اسناد وکالتی مکرر در طرح نهضت ملی مسکن مشکلات جدی را به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ثبت اسناد رسمی در اردبیل، اظهار کرد: کاتب بالعدل بودن وظیفه سنگین و خطیر است و باید در کنار عدالت، امانت نیز در امور ثبتی مورد توجه قرار گیرد.

وی به جایگاه و اعتبار فعالان و سران ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: اگر امروز پلیس در صدور سند رسمی خودرو ورود پیدا کرده و یا مباحث حاشیه‌ای برای سردفتران رقم می‌خورد، باید این اتفاقات را درست تحلیل کرده و علل و عوامل آن را به خوبی درک کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ما باید بدانیم که چرا امروز تنظیم سند را به پلیس داده‌اند و یا در طرح الزام برخی موارد حاشیه‌ای مطرح شده است.

جوانمرد ضرورت اعتلای جایگاه ثبت اسناد رسمی را در کنار پاکدستی سردفتران و دفتریاران یادآور شد و افزود: ما باید این اعتبار و جایگاه را اعتلا بخشیده و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا سردفتران بتوانند به معنای واقعی کاتب بالعدل بوده و بتوانند وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کاتب بالعدل بودن به این است که طرفین باید به مسائل آگاه بوده و سنگینی این وظیفه و رسالت مهم را درک و نسبت به انجام تعهدات وفادار باشند.

جوانمرد اضافه کرد: در کنار آثار حقوقی این امر، در توافق طرفین در سند باید تمام موارد ذکر شده و تنظیم سند به شکل درست و واقع‌بینانه انجام شود.

وی با اظهار تأسف از صدور اسناد وکالتی مکرر در طرح نهضت ملی مسکن و خرید و فروش‌های غیرقانونی در این زمینه بیان کرد: باید پیشگیری از وقوع جرم را در این حوزه جدی گرفته و اجازه ندهیم تا برخی ایرادات و اشکالات در آینده در این حوزه آسیب‌هایی را به همراه بیاورد.

معاون دادگستری استان اردبیل ضرورت ارتقای فرهنگ مشاوره را در بین دفتریاران یادآور شد و ادامه داد: ما آمادگی داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی در این حوزه به شایستگی عمل کرده و ضرورت صدور سند رسمی را با حفظ قوانین و مقررات حوزه ساخت و صدور پایان کار در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از سردفتران و دفتریاران پیشکسوت و نمونه استان اردبیل تجلیل شد.

کد خبر 5978873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      سلام وعرض ادب! سپاس از شما بنظر اگر شما عزیزان دراجرای قانون پیش فروش ساختمان از مجریان اجرای آنرا بخواهید، دغدغه شما وهمه رفع خواهدشد! 🌷🌷🙏🙏
    • ارش IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      هیچ مشکلی پیش نمیاد کاری که انحصارش دست تعداد معدودی باشه باعث دریافت ارقام نجومی از موکلین میشه وقتی تعداد وکلا بیشتر ، ارقام حق الوکاله پایینتر