۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۱۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

غربالگری ۶۶ درصد جمعیت اردبیل در پویش ملی سلامت

غربالگری ۶۶ درصد جمعیت اردبیل در پویش ملی سلامت

اردبیل - رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان اردبیل در طرح پویش ملی سلامت غربالگری شده اند.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه آغاز پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشار خون بالا است، اظهار کرد: پویش ملی سلامت در کلیه افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار استان اردبیل از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

وی گفت: هدف از این طرح، غربالگری برای تشخیص و شناسایی به موقع دو بیماری فشارخون و دیابت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در استان اردبیل، از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت زیر مجموعه دانشگاه، حدود ۹۰۹ هزار نفر باید مورد غربالگری قرار بگیرند که تاکنون حدود ۶۰۲ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند که حدود ۶۶/۲ جمعیت استان را شامل می‌شود.

محمدیان اردی ادامه داد: تعداد جمعیتی که در استان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند حدود ۱۴ هزار نفر دارای فشار خون بالا و قند خون بالا بودند و از بیماری خود اطلاعی نداشتند که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر دارای فشارخون بالا و حدود ۶ هزار نفر دارای قندخون بالا بودند.

وی عنوان کرد: همکاران بهداشتی دانشگاه با مراجعه به مراکز پرتجمع از جمله بازار، مساجد، نماز جمعه، ادارات و سایر اماکن تجمعی، اقدام به غربالگری می‌نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: از افراد بالای ۱۸ سال که تاکنون در این پویش شرکت نکرده‌اند درخواست می‌کنیم تا ۱۵ دی ماه به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی استان مراجعه نمایند.

کد خبر 5979257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha