۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

سرپرست اداره کل ارشاد مرکزی خبر داد؛

ارسال ۴ اثر از استان مرکزی به هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

ارسال ۴ اثر از استان مرکزی به هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

اراک- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۴ اثر برتر هنرمندان این استان به مرحله دوم هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران ارسال شد.

حسین محمودی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در نشستی با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نماینده انجمن خوشنویسان اراک و برگزیدگان مرحله اول، هنرمندان خوشنویسی به صورت حضوری با هم به رقابت پرداختند و در نهایت تعداد ۴ نسخه از آثار هنرمندان جهت شرکت در هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی کشور، انتخاب و به دبیرخانه دوسالانه ارسال شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی استان و زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان جوان و مستعد خوشنویسی بخشی از اهداف و رویکردهای دوسالانه ملی خوشنویسی کشور است.

وی بیان کرد: در مرحله اول این دوسالانه که به صورت غیر حضوری برگزار شد، ۴ تن از هنرمندان توانمند استان مرکزی به نام‌های مهدی سهل آبادی، زهرا عظیمی، مهری خان محمدی و فاطمه کرمی برگزیده و به مرحله حضوری راه یافتند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اختتامیه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران یادبود استاد برجسته خط نسخ علاءالدین تبربزی، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در قزوین، پایتخت خوشنویسی کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 5982166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha