۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳

مراحل ترخیص کالا از بندر عباس و گمرک فرودگاه امام خمینی

مراحل ترخیص کالا از بندر عباس و گمرک فرودگاه امام خمینی

در این مقاله، به بررسی مسائل مربوط به ترخیص کار گمرک بندرعباس و فرودگاه امام خمینی می‌پردازیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ترخیص کالا یکی از مراحل مهم در صادرات و واردات کالاهاست که انتقال و ورود محموله از یک کشور به کشور دیگر را شامل می‌شود. بندرعباس، یکی از بنادر و مهم که در جنوب ایران قرار گرفته و فرودگاه امام خمینی، یکی دیگر از مراکز مهم ترخیص کالا در شمال غرب کشور، در تهران واقع شده است. هردو این‌ها از گمرکات مهم کشور هستند و به گسترش روابط تجاری بین ایران و دیگر کشورها کمک کرده‌اند. در این مقاله، به بررسی مسائل مربوط به ترخیص کار گمرک بندرعباس و فرودگاه امام خمینی می‌پردازیم.

ترخیص کار بندرعباس چگونه است؟

با توجه به موقعیت استراتژیک این منطقه جغرافیایی در ایران، ترخیص کالا از بندر عباس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای ترخیص باید چند مرحله مهم را طی کنید. شما می‌توانید لیستی از کارگزاران ترخیص کار بندرعباس تهیه کرده و از خدمات آنها برای تسهیل فرآیند تجاری خود بهره ببرید. حجم بالای صادرات و واردات کالا در این منطقه باعث شده تا گمرک این بندر، قوانین تجارت در بندرعباس را سفت و سخت‌تر بگیرد. با وجود این قوانین، بسیاری از افراد در ترخیص کالاهای خود با مشکل مواجه می‌شوند و ترجیح می‌دهند از خدمات شرکت ترخیص کالا در بندرعباس استفاده کنند.

ترخیص کالا فرودگاه امام خمینی به چه صورت است؟

مراحل ترخیص کالا از بندر عباس و گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک پایتخت ایران دارای ویژگی‌هایی مانند نزدیکی به جاده‌های ترانزیتی برای حمل‌ونقل آسان بار، تجهیزات مدرن بازرسی کالا، دسترسی آسان، انبارهای بزرگ و سردخانه برای نگهداری کالاهای فاسد شدنی است. این ویژگی‌ها باعث شده سالانه هزاران تن کالا از گمرکات این فرودگاه ترخیص شود. ترخیص کالا گمرک فرودگاه امام خمینی مراحل زیادی دارد که باید توسط یک شرکت بازرگانی یا ترخیص کار حرفه‌ای انجام شود.

مراحل ترخیص کالا از گمرکات مهم ایران

گمرکات بندرعباس و فرودگاه امام خمینی طبق قوانین و مقررات خاصی کار می‌کنند. سامانه گمرک بندرعباس و فرودگاه امام به استانداردهای تعریف شده ISO توجه کرده و بر اساس سیاست‌های موجود در این بخش فعالیت دارند. فهرست کالاهایی که از مرزهای کشور عبور می‌کنند نیز در این قوانین گنجانده شده است، به این ترتیب یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت گمرکات کشور به‌راحتی انجام خواهد شد. انواع لوازم خانگی و اداری، انواع خودرو، ماشین آلات و ابزار نیز در این دو گمرک از مرزهای ایران عبور می‌کنند و ترخیص آن‌ها طبق قوانین موجود انجام می‌شود. در ادامه این مراحل را به اختصار بررسی می‌کنیم.

تهیه اظهارنامه مالیاتی: در وهله اول تنظیم اظهارنامه مالیاتی انجام می‌شود. در این مرحله کلیه اسناد مالیاتی را به گمرک و سازمان ترخیص کالاهای تجاری ارائه می‌دهند.

مدارک مربوط به گواهی سلامت: سپس به مدارک مربوط به گواهی سلامت محصولات می‌رسد که مدارک نیز باید به سازمان مذکور ارجاع داده شود.

مرحله تطبیق مدارک دریافتی: در مرحله بعد تطبیق مدارک دریافتی نیز انجام شده و با حضور کارشناسان مرتبط با این سازمان به خوبی انجام می‌پذیرد. محصولات مورد نظر توسط کارشناسان گمرک بررسی و صحت و انطباق آنها با مدارک ارائه شده بررسی می‌شود. در نهایت مجوزهای ترخیص صادر و به تاجران و کارگزاران ترخیص کار ارائه خواهند شد.

مرحله ترخیص کالا: در این مرحله محصولات یک بار دیگر کنترل شده و مجوز ترخیص و ورود اقلام به کشور صادر می‌شود.

مراحل ترخیص کالا از بندر عباس و گمرک فرودگاه امام خمینی

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک بندرعباس و فرودگاه امام

تهیه مدارک مورد نیاز به عنوان مهمترین عامل برای ترخیص کالا گمرک فرودگاه امام خمینی و بندرعباس محسوب می‌شود. در صورتی که تمامی مدارک به طور کامل آماده شده باشد و نیازی به اخذ مجوز خاصی برای ترخیص نباشد، کالای شما در مدت ۲ الی ۳ روز ترخیص می‌شود. مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا فرودگاه امام خمینی و بندرعباس معمولاً به شرح زیر است:

پروفرما

فاکتور

لیست بسته بندی

گواهی مبدا

بارنامه

فرم سفارش محصول (باید از سیستم EPL چاپ شود)

بیمه نامه

مجوزهای منطقی

رسید انبار

گواهی بازرسی

سایر مدارک و مجوزهای مورد نیاز

هزینه ترخیص کار گمرک بندرعباس و گمرک فرودگاه امام خمینی

به طور کلی مراحلی که در فرآیند ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود شباهت زیادی به فرآیند ترخیص کار بندرعباس دارد. به همین دلیل بهتر است به خدمات شرکت ترخیص کالا در بندرعباس و تهران در این بخش توجه کنیم. هزینه‌های جاری در اجرای مراحل ترخیص، یکی از مهم‌ترین مواردی است که نظر تاجران را به خود جلب می‌کند. این هزینه‌ها بر اساس کشور واردکننده محصول، نوع محصولات، تعداد آنها و سایر موارد تعیین می‌شود و شرکت ترخیص کار بر اساس این پارامترها، هزینه‌ها را تعیین می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترخیص کار فرودگاه امام خمینی و بندرعباس می‌توانید با کارشناسان این شرکت‌ها در ارتباط باشید و اطلاعات مورد نیاز را در این زمینه به صورت مطمئن از آن‌ها دریافت کنید.

جمع‌بندی

طی این مقاله به طور مختصر با روند ترخیص کار گمرک بندرعباس آشنا شدیم و برخی از مهم‌ترین مراحل اجرای این فرآیند را بررسی کردیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. همانطور که می‌دانید قوانین گمرکی برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های مالی و تجاری اعمال می‌شوند و وجود آنها بسیار ضروری است. ما در گروه بازرگانی سورین اکسپورت تمام مشکلات و پیچیدگی‌های اداری این مسیر را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که در کشوری مانند ایران، گاهی یک اشتباه ناچیز یا حتی یک ناآگاهی ساده و نداشتن اطلاعات کافی هزینه‌های اضافی را برای تاجران و شرکت‌های بازرگانی به همراه خواهد داشت. همکاران ما با آگاهی کامل از آخرین مقررات گمرکی و تغییرات آن به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت تجارت خود را انجام دهید و امور گمرکی خود را به ما بسپارید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5984103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha