۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

امام جمعه دلوار:

تصویرسازی‌ها درباره بازدارندگی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است

تصویرسازی‌ها درباره بازدارندگی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است

بوشهر- امام جمعه دلوار گفت: تمام تصویر سازی ها درباره بازدارندگی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس فریدونی در خطبه‌های نماز جمعه دلوار اظهار کرد: عملیات علیه غزه عملیاتی آمریکایی بود. سران آمریکا و اسرائیل، وزیران خارجه و دفاع، و رؤسای سیا و موساد، بالغ بر ۲۰ بار در این سه ماه دیدار و برای یکسره کردن کار غزه برنامه ریزی کردند.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: روی کاغذ و طبق نقشه باید غزه تا کنون فتح شده باشد؛ اسیران صهیونیست آزاد و رزمندگان حماس کشته یا اسیر شده باشند، تونل‌ها منهدم و ادوات نظامی کشف و ضبط شده باشند.

وی تصریح کرد: اما هیچ خبری از مارش پیروزی نیست. تصاویر یادگاری در چند بیمارستان و ساختمان متروکه، آورده ای برای اسرائیل نداشت. اگر قاعده این بود که هر چه شکست و عقب نشینی گسترده‌تر، صدای مارش آن هم بلند تر، حالا باید صدای شیپور هزیمت اسرائیل در همه جای دنیا شنیده می‌شد.

فریدونی کرد: هر چند سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید ما از آتش بس حمایت نمی‌کنیم، زیرا به نفع حماس است، واشنگتن پست دیروز نوشت که اسرائیل هزاران نیروی خود را به عنوان عقب‌نشینی بزرگ از شمال غزه خارج کرده است.

امام جمعه دلوار افزود: به گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا، ارتش یمن دیروز در حمله‌ای پیچیده و با استفاده از موشک‌های کروز، موشک بالستیک ضد کشتی و پهپادها، یک نفتکش دیگر را هدف قرار داد. در کنار همه اینها، پروژه صهیونیستی- آمریکایی عادی سازی، شکست سختی خورده است.

وی گفت: استراتژیست‌های واشنگتن و تل آویو، مطلقاً تصور نمی‌کردند غزه در برابر با حجم آتشی که می‌ریزند، دوام بیاورد. همچنین، برآوردی نداشتند که اضلاع جبهه مقاومت با این حجم گسترده، وارد عملیات ترکیبی شوند و دشمن را به ستوه آورند.

فریدونی یاد آور شد: کابوس همرسانی و هم افزایی میدان‌ها، گریبان اسرائیل و آمریکا را گرفته است و این، نبرد تاب آوری است. اگر آثار اضمحلال روحی در اردوگاه اسرائیل آشکار شده، هیچ اثری از تردید و خستگی در میان رزمندگان و فرماندهان مقاومت دیده نمی‌شود.

امام جمعه دلوار ادامه داد: جنگ برای واشنگتن و تل آویو، هنگامی هیجان انگیز بود که یک طرفه و کوتاه باشد، اما اگر طولانی و دو طرفه شد، قابل تحمل نیست. جنگ می‌تواند باز هم گسترده‌تر شود. اما غرب در این صورت، چند برابر جنگ اوکراین، خسارت خواهد دید و شاید هرگز نتواند جبران کند.

فریدونی اضافه کرد: اسرائیل تمام شده چون تمام تصویر سازی ها درباره بازدارندگی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است. آمریکا هم از صدقه سر اسرائیل، ضربه حیثیتی کم نخورد. این سرشکستگی حتی با جنگ ویتنام و افغانستان قابل مقایسه نیست. آمریکا اگر عاقل باشد، زود تر افسار اسرائیل را می‌کشد.

کد خبر 5992403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha