۲۵ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۴۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

۲هزار و ۴۰۰ خانواده زلزله‌زده خوی در منازل بازسازی‌شده اسکان یافت

۲هزار و ۴۰۰ خانواده زلزله‌زده خوی در منازل بازسازی‌شده اسکان یافت

ارومیه- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت قابل توجه بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ خانواده در منازل ساکن شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر برزگر در این زمینه افزود: با پیگیری استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص تأمین منابع لازم از محل پرداخت مرحله دوم بلاعوض مصوب هیأت دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال به حساب متقاضیان واحدهای مسکونی احداثی و تعمیری واریز شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده احداثی، عملیات اجرای سقف سه هزار واحد مسکونی به پایان رسیده و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در واحدهای بازسازی شده ساکن شده‌اند.

برزگر در خصوص روند بازسازی واحدهای مسکونی تعمیری در خوی نیز اظهار کرد: با ابلاغ دستورکار، تعمیر ۲۴ هزار و۷۹۳ واحد مسکونی به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی شهرستان خوی با ۹۵ درصد و در مناطق شهری این شهرستان با ۹۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

برزگر در خصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت بانکی برای بازسازی واحدهای مسکونی خوی گفت: تاکنون برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در سه زلزله بزرگ شهرستان خوی ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت تکلیفی از طرف بانک‌های عامل پرداخت شده است

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی هیأت دولت برای بازسازی واحدهای احداثی و تعمیری به حساب مالکان این واحدها واگذار شده است.

برزگر تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن مقاوم روستایی از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است و مردم می‌توانند برای اخذ این تسهیلات جهت ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 5995735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha