۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹

رییس اداره هواشناسی مهاباد:

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

ارومیه- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی مناطق جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و بارش برف و باران در نوار غربی این منطقه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه افزود: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش برف و باران در نوار غربی و شهرهای پیرانشهر و سردشت آغاز شد و به تدریج سایر مناطق جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به تقویت فعالیت این سامانه بارشی اضافه کرد: این سامانه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تقویت می‌شود و علاوه بر آن به تدریج فعالیت سامانه گسترش پیدا می‌کند و منطقه را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در روزهای پایانی هفته جاری هم در صورتی که الگوهای هواشناسی دچار تغییرات نشود، انتظار داریم با ورود سامانه دیگری، بارش برف و باران در این منطقه شدت پیدا کند.

وی در خصوص دمای هوا نیز اظهار کرد: در این مدت و با وجود ورود و فعالیت مستمر ۲ سامانه بارشی به منطقه، از نظر دما شاهد تغییرات محسوسی نخواهیم بود.

محمدپور ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین چهار و ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

کد خبر 6001471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha